Mijn tante verstoord het stilte. Ze had koekjes en muntthee meegepakt.
Ze kijkt me bezorgd aan, waarschijnlijk door die gehuil van daarjuist. "Weet je Bentie, we gaan straks je moeder bezoeken op haar begraafplaats" zegt ze.
Mijn ogen worden groot. Ik ben wel bij dat ik dan naar mijn moeder ga. Ik sta meteen op.
-
We gingen met de taxi naar de begraafplaats waar al mijn familieleden overleden zijn zoals mijn opa, overgroot opa, overgroot ouders, mijn nicht, allah y rahmo.
En nu heeft mijn moeder er een plaats van genomen. Aangekomen bij de begraafplaats zie ik dus een nieuwe plek waar iemand is begraven. Ik loop er naar toe omdat ik weet dat mijn moeder daar dood in ligt.
Ik huil het uit en leg mijn 2 handen op haar begraafplaats. Mijn tante komt er bij. Ik sluit mijn ogen en doe dua voor mijn moeder. Tranen vielen. Amine duwt mij bij zich aan.
Hij gaf me nog een kus om mijn hoofd. Ik kijk hem aan. Met moeite probeer ik mijn lippen naar boven te krullen.
Ik voelde me nu ietsje beter.
Na een lange tijd gingen we weer terug naar huis.
Pp Nadine
Yoww hier ben ik dan weer!!! Ik heb Amine al een lange tijd niet meer gezien. Ik mis hem. Hij is nu uitgehuwelijkt! Jammer voor Imane, dat ze maar iemand anders gaat zoeken HAHA!
By to way vandaag ga ik haar moeder bezoeken. Blijkbaar zit haar moeder in gevangenis. Ik ben benieuwd wat voor reden.
Ik doe vandaag dit aan. ⬇️
Ik doe mijn zwarte Nikes aan en dan ga ik naar mijn scooter. Die er zo uit ziet. Ookal boeit het jullie niet.
Ik rijd naar de gevangenis om de moeder van Imane te bezoeken. Ik heb via iemand haar gegevens gevonden. Dus jaahhh!
Aangekomen bij de gevangenis
Ik ben al langs de balie gegaan. Ik moest daarna gaan zitten voor een groot glas en achter die glas zit de gevangene. Jwz!
De moeder kijkt me vragend aan.
"Ik ben Nadine, een klasgenoot van Imane" zeg ik lief.
"GA WEG DAN IK WIL NIETS MEER TE MAKEN HEBBEN MET DAT ROTKIND" schreeuwde ze boos.
"Haha ik haat haar ook!" Antwoord ik droog.
"Ugh die vreselijk kind heb ik laten trouwen aan iemand waarvan ze houdt" zegt ze boos maar ook bijna huilend.
Ik kijk haar vragend aan.
"Ze is getrouwd met Amine"
Mijn ogen worden groot bij het woord Amine.
Ik sta recht op. "HOE KAN JE JOUW EIGEN DOCHTER MET HEM LATEN TROUWEN! DIE IMANE VERDIEND IEMAND DIE HAAR MISHANDELT OF BETER NOG ZE VERDIEND NIEMAND" schreeuw ik boos door mijn zenuwen.
Een klein glimlachje verschijnt er om de gezicht van haar moeder.
Een gemene glimlachje.
"Dus jij haat Imane echt he?!" Vraagt ze zelfverzekerd.
Ik knik kortaf. Die vrouw heeft mij teleurgesteld ookal ken ik haar nog niet eens een halfuur. Ugh!
"Weet je, nu ik hier in de gevangenis zit kan ik niets meer doen met Imane. Ik heb een missie voor je om haar leven kapot te maken" onderbrak ze me.
Pp Imane
Nog steeds huilend lig ik op een matras. Besef hoe iemand waaraan je gehecht ben je leven kan veranderen.
Vandaag is ze er wel maar morgen ligt ze al op haar graf.
Mijn tante komt de kamer binnen.
"Ya Bentie huil je nog steeds" zegt ze terwijl ze met een natte washand over mijn gezicht wrijft.
Ze giet muntthee in een glas en gaf me een koekje. Ik voel me misselijk door al dit. "Lah shokran gheltie!" (Nee dankje tante) zeg ik terwijl ik met mijn andere hand op mijn buik zet om te laten zien dat ik vol zit.
"Bentie je hebt deze dag echt weinig gegeten" zegt mijn tante.
Tegen mijn wil eet ik het koek en ben ik stil.
Mijn gedachtes sprongen naar lijn onkel. Ik ga naar zijn kamer en zie dat hij naar de raam kijkt.
Hij kijkt me aan met een vermoeiende glimlach. Ik ga naar hem en geef hem een knuffel.
"Jij bent echt snel groot geworden mashAllah" hoor ik hem zeggen.
Daarna waren we aan het praten over vroeger.
Pp Nadine:
Haha haar moeder had echt een geweldig plan maar ik heb ook nog een andere plan. Ik ga grootste boze oog op haar doen.
HAHAHAHAHAHHAHA 😈
Dat haar eigen moeder haar haat.
Ik pak mijn scooter erbij en rijd naar de adres dat op een kaartje staat die ik van de loeder heb gekregen.
Aangekomen bel ik aan.
Ik verwacht ofwel Amine of Imane. Ik hoop Imane. De deur gaat open. Een vrouw komt te voorschijn. HET IS DE MOEDER VAN AMINE!!!
"Salamailaikoum" zegt ze met een glimlach.
"Wailaikoum Salam gheltie is Imane daar" zeg ik EXPRES schijnheilig om op een goed meisje te lijken.
"Lah ze is naar Maghreb" antwoord de moeder.
"WAT DOET ZIJ DAAR DAN?!" Zeg ik boos. Omdat ik nu besef dat ik haar nu geen kwaad kan doen.
"TAGZA praat normaal a tamshount" zegt haar moeder bot.
Ze wou de deur sluiten maar ik duwde hem nog open.
Hey nieuwe deel naa 73916(2910 jaren wachten. Sorry! Ik had geen motivatie en geen tijd. Ow en dit komt misschien laat over maar RAMADAN MUBARK! 💕
Moge Allah onz vasten en gebeden accepteren. ❤️✨
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...