✨14

1.5K 91 6
                                    

"Kijk wie we daar hebben" zegt Selma. WJw zij heeft ogen langs haar gat ofs. "Wat is er?" Vraag ik met een opgetrokken wenkbrauw. "Tagzaa, graaf praten en al" reageert Selma arrogant. "Ik stelde gewoon een vraag" zeg ik snel voordat ik weg ga van Selma.

Daarna kwam de bus. Ik stap in.

Op school aangekomen zie ik groep jongens voor de poort. Ik kijk op mijn gsm en zie dat het 8u is. WJw die jongens staan daar vroeg. Ik loop naar binnen. Ik voel dat er aan mijn pols word getrokken. Door mijn reflex kijk ik snel naar achter en zie dat het Amine is. Eerlijk gezegd hij heeft wel zachte handen. Ik kijk hem vragend aan maar ook tegelijk boos. "Jouw boeken zijn gevallen a rare" zegt hij terwijl hij naar de boeken wijst die op de grond liggen.

Ik raap die boeken snel op. "Ik weet dat 1 van jullie mijn tas heeft geopend en die boeken op de grond heeft gelegd" zeg ik terwijl ik ze 1 voor 1 aankijk. "Loop door a kleintje" hoor ik iemand roepen naar me. Maar ik ging vanuit mij eigen weg van hun.

De speelplaats was echt bijna leeg. Er waren alleen maar tata's. Maar dat verwacht je wel van hun. Inplaats dat ze te laat komen, komen ze te vroeg.

Mohiem ik leg mijn tas op mijn bank en haal mijn gsm er uit. Ik klik op de huisknop en zie direct een foto van mijn onkel die nu ziek is. Mskien! De tranen komen weer op. In sha allah word hij snel beter. Hij was voor mij een tweede vader.  Door al die gedachtes laat ik 1000 tranen vallen. Ik bedek mijn gezicht zodat niemand mij ziet. Ik veeg de tranen snel af.

Ik pak mijn oortjes die in mijn tas zat. Op mijn gsm zet ik 'ayat el kursi' en luister naar het prachtige soera van de quran. Ik voel mij echt rustig en kalm als ik naar Quran luister.

Ik kijk om mij heen. Ik zie Sakina voor de poort. Ze komt naar me. Ik leg mijn gsm aan de kant en geef der een knuffel. Zij tilt mijn hoofd met haar ene hand. "Huh kifesh jij hebt gehuild, jouw ogen zijn rood" zegt ze bezorgd. Ik kijk haar aan. Ik vertel haar alles dat mijn onkel ziek is en dat mijn onkel een 2 de vader voor mij was. "Oh maar alles komt goed in sha allah, hij zou jouw en je moeder nooit verlaten" zegt ze terwijl ze mij knuffelt.

Even later staan we op en ik ga naar de wc. Ik was mijn gezicht via de kraan. Ik kijk naar de spiegel en zet mijn hoofddoek goed.

Daarna gaan wij naar buiten. Wij gaan terug zitten waar mijn tas is. Ik hoor uit de verte harde gelach van jongens. Ik ga op de bank zitten. Met grote ogen kijk ik naar mijn tas. Jij zou het kunnen raden. MIJN TAS IS ALWEER GESPOTEN MET EEN BLAUWE SPUITBUS! Ik draai mijn tas naar Sakina de kant waar mijn tas is gespoten. "OMG wie heeft dat gedaan" vraagt ze. "Ik weet al wie" antwoord ik. "Het is Amine!"

Vergeet niet te stemmen ❤️

Morgen komt er nog een deel ins ha allah❤️❤️

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu