✨11

1.7K 101 13
                                    

Na school

Eindelijk WEEKEND!!! Ik was vandaag klaar om 14 uur. Ik loop samen met Sakina de school uit. "Eh waar is mijn jas" vraagt Amine arrogant. "Hoezo, ik heb je jas niet" zeg ik. Daarna moest ik weer denken van daar straks.

Ik was aan het slapen op de bank en een zwart jas lag op mij.

"Was dat jouw jas?!" Vraag ik. "Ja ik zag dat je het koud had dus ik deed hem over jouw" zegt hij. Ik kijk naar Sakina. Ik zie dat ze glimlacht. "Eh gaat die zoeken" zegt Achraf tegen mij. Ik ging die jas zoeken. Uiteindelijk vond ik die jas en gaf hem aan hem.

"Beter dat je hem hebt gevonden" schreeuwt Achraf naar me. "Wat is jouw probleem?!" Vraag ik hem met een opgetrokken wenkbrauw. "Eh niet zo praten tegen u grote stiefbroer" zegt hij terug. "Je mag dan wel ouder zijn maar gedraag u, sinds dat Faisal weg is voel jij je echt groot" zeg ik boos terug. Daarna was hij stil. Ik ga naar mijn bushalte.

-

Aangekomen thuis! Ik doe de voordeur open. Ik ga naar binnen. Ik ga naar de woonkamer en tref Oumayma. "Hey Oumayma" oh no! Mijn gezicht!!! Ik moest mijn roze plekken nog verbergen voor haar. "Kifesh jouw gezicht is roos, WIE HEEFT U GESLAGEN?!!!" Vraagt mijn zus boos. "Rustig, ik was gewoon kei hard tegen een paal gebotst" antwoord ik snel. "alsof een paal dit met je gezicht kan aandoen" antwoord ze. "Ja, dat kan" antwoord ik en loop snel door.

Ik pak snel mijn rugzak. "Waar ga je naartoe" vraagt mijn zus. "Uhm ik ga naar mijn vader" antwoord ik. "Ik ga met je mee, ik heb baba ook al een tijdje niet gezien en mijn man is toch in Nederland en yema weet toch dat ik naar baba ga" antwoord ze. Yess dan kan die Achraf niet meer graaf doen.

Hij voelt zich "de grote broer" van me wanneer mijn echte zus of mijn broer er niet is.

Wij gaan naar buiten. Om naar mijn vader te gaan moet ik een tram nemen. Ik ga met mijn zus naar de halte. "Is het daar leuk zonder mij" vraagt mijn zus lachend. "Geloof me, het is daar letterlijk niet leuk meer nu dat jij en Faisal weg zijn" antwoord ik. "Aja Faisal, hij stuurt mij soms op whatsapp" zegt mijn zus. Ik kijk met grote ogen.

"Hoezo praat hij met jouw maar niet met mij of met zijn eigen moeder" zeg ik met spitse ogen. "Doe rustig, hij is naar Brussel gegaan omdat hij een eigen leven wou opbouwen alleen" zegt ze. "Ja maar hij kan alsnog een bezoekje brengen bij ons" zeg ik terug. Daarna was het stil.

-

Ik ben voor de deur van mijn vader. Ik bel aan. Mijn stiefmoeder deed de deur open. "Salamalaikoum schatjes, lang geleden jullie zijn echt gegroeid" zegt ze terwijl ze ons een kus geeft. Je zou nu denken huh zij doet toch lief enz. Kijk voor ons neus is zij lief maar achter ons rug roddelt ze over ons. Ik glimlach en ga naar binnen. "Waar is baba" vraag ik. "Hij is aan het werken" antwoord mijn stiefmoeder. Ik ga samen met Oumayma naar de woonkamer. Ik zie Romaysae (stiefzus). Zij loopt naar mij en geeft mij een harde knuffel. "Oh ik heb jouw zwaar gemist" zegt ze. Daarna loopt ze naar Oumayma en geeft haar een knuffel.

Achraf geeft een hand aan Oumayma. "Wollah lang geleden" zegt hij. Ik kijk hem met een vieze blik. Hij glimlacht naar me.
Ik ga naar mijn kamer. Iemand komt ook naar mijn kamer. Het was Achraf. Hij duwt mij tegen de muur en knijpt met zijn hand bij mijn nek. "Beter voor je ga jij niet graaf doen tegen mij, gedraag je vieze wijf" driegde hij me. Hij laat me los. Ik hap snel voor lucht en hoest het uit.

Op dat moment kwam mijn zus. "Wat doen jullie" vraagt ze. "Ow wij waren gewoon aan het praten over school, toch Imane" zegt Achraf met een fake glimlach. "Uhm ...j.. ja" antwoord ik moeilijk . Daarna loop ik naar de badkamer. Ik laat een hele waterval los uit mijn ogen. Nadat ik in de badkamer ben doe ik de woedoe en verricht dan het gebed.

-

Volgende dag.

"Yallah meisjes wakker worden" zegt mijn stiefmoeder. Ik doe zachtjes mijn ogen open. Ik kijk naar haar. "Jullie gaan het huis schoonmaken, ik heb dat 2 weken niet gedaan" zegt ze arrogant. Oumayma kijkt raar naar haar. "Uhm deze huis is niet eens van ons, zou jij dit tegen jouw bezoekers zeggen" zegt ze. "Als jij hier niet schoonmaakt moet jij deze huis onmiddellijk verlaten" dreigt mijn stiefmoeder. "Oumayma laten we gwn het huis schoonmaken doe het voor baba" zeg ik smekend naar mijn zus.

Ik pak mijn gsm en kijk hoe laat het. WATT?!! Het is 07u46. In ieder geval ik doe snel mijn ochtend routine. Vandaag deed ik dit aan.

Omdat het toch weekend is en ik ga niet echt iets doen vandaag

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Omdat het toch weekend is en ik
ga niet echt iets doen vandaag.

Ik pak poetsmateriaal en begin bij de keuken. Je zou nu denken dat mijn stiefmoeder ook zou helpen. Dus niet! Ik zie haar daar op de bank liggen en op haar gsm. "Dit kan je niet maken wat een luiaard" hoor ik mijn zus zeggen. Achraf stond erbij. Hij lacht: "ja man kapot erg voor jullie" zei hij, alsof hij dat meent. Als ik dat zou zeggen gaf Achraf mij allang een lap.

We begonnen te kuisen. Wolllah ik voel mij precies Assepoester. Zij is toch ook gedwongen door haar vreselijk stiefmoeder.

-

Ik ben kapot. Ik heb heel het huis gepoetst. Mijn zus heel weinig. Maar ik snap haar wel zij is zwanger. Mijn vader komt de huis binnen. "Kijk ik heb het huis proper gemaakt" zegt lala Fatma (stiefmoeder). "Jij hebt niets gedaan, ik en Imane hebben het huis gekuist" antwoord mijn zus. Ik glimlach naar haar. "Sinds wanneer kuisen jullie?!" Vraagt mijn vader droog. Ik kijk hem vragend aan. Hoezo verwacht hij dit niet van ons.

Ik zie lala Fatma lachen. Ik pak de hand van Oumayma en loop samen met haar naar de kamer. "Hoezo verwacht hij dit niet van ons" vraagt Oumayma met een opgetrokken wenkbrauw.

Shokran dat je mijn boek leest. Vergeet niet te stemmen en misschien komt er morgen een deel of anders deze weekend ❤️❤️

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu