"Noem me maar Jamila" zegt ze aardig.
Pp Nadine
Ik stap uit de bus en loop naar huis. Ik zie jongens me met lekkernij en lust kijken. Ik geef ze e knipoog en verder ga ik geen aandacht besteden aan hen.
Vandaag gaat mijn moeder fixen dat ik met Amine gaat trouwen. Hij is zo een lekkerding. Ik ga het leven van Imane zo zwart maken.
Ik heb foto's van haar gemaakt in de bus hoe ze lol maakte met Amine. Haar moeder zal hier achter komen. Dat ze met gasten omgaat.
Na al die gedachtes ben ik al voor mijn deur. Ik shot kei hard op de deur met mijn schoenen. Mijn moeder doet open. "1 zachte klop is ook goed" zegt ze met een frons.
"Mam jij gaat samen met mij naar die Amine en je gaat fixen dat ik ga trouwen met hem" zeg ik zonder schaamte.
"Oke, maar als hij niet wi.."
"NEEE HIJ GAAT MET ME MOETEN TROUWEN" schreeuw ik door heel het huis.
"Kom we maken ons al klaar" hoor ik men moeder zeggen. Ik ha naar mijn kamer en besloot om wat anders aan te doen.
Ik doe een strakke Jeans broek aan met een zwarte hemd en hoge zwart hakken.
Ik doe mijn blonde krullen in een hoge staart. Ik doe 1 kilo make up en het zag er dan zo uit.
Ik ga naar beneden en zie dat mijn moeder op me zit te wachten voor de deur.
"Ken je zijn moeder?" Vraag ik aan men moeder. Ze knikt.
Mijn ene lip hoek krult naar boven. Hopen dat Amine gewoon gaat trouwen. Na 10 minuten kwamen voor hun deur.
Ik wou aanbellen maar men moeder sloeg me hand naar beneden. Ik keek haar met een opgetrokken wenkbrauw.
"Die moeder is niet thuis. Ik heb haar daarjuist gebeld en ze zei dat ze nu elke moment thuis kan zijn" antwoord me moeder.
Uit de verte zie ik een Marokkaans vrouw. Je zag dat want ze droeg een Marokkaans abaya aan. Ik steek een kauwgom in me mond en kauw er overdreven op.
Pp Moeder van Amine
Ik werd dan gebeld door Saida. (Moeder van Nadine)
Ik nam op en ze vroeg of ze met me kon praten. Ik accepteerde het en zei dat ik onderweg ben naar mijn huis.
Ik zag haar vanuit de verte al voor mijn huis staan. Samen met een andere meisje, die geen schaamte heeft blijkbaar kijk wat ze aan heeft. Astaghfirulah! Walou schaamte!
Ik begroette ze. Ik doe de deur open en verwelkom ze in mijn huis. We gingen in de woonkamer zitten.
Volgende gesprekken bevond zich in Berbers
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...