"Eigenlijk zijn dat niet mijn echte ouders, ik ben geadopteerd door hun" antwoord Soraya.
Vol verbazing kijk ik haar aan en vragend aan. "Jah zoals je me hoorde ben ik geadopteerd toen ik klein was. Mijn 'ouders' zeiden het."
Flashback van Soraya
"VIEZE ROTKIND, IK MOEST JOUW NEVER ADOPTEREN A GRAHOOFD" hoor ik haar schreeuwen. Ik huil het uit. Ik word langs mijn haren getrokken. "Je hebt 2 maanden de tijd om je biologische ouders te zoeken. Anders shot ik je buiten! JE HEBT MIJ GEHOORD!!!" Schreeuwt ze terwijl ze aan mijn nek vastpakt. "EN ALS JE DIT AAN IEMAND DOORVERTELD VERMOORD IK JE EN DIE PERSOON DIE HET WEET GAAT IN PROBLEMEN ZITTEN" schreeuwt ze nog. Nadien liet ze mijn nek los. Ik hapte naar wat lucht. Er was weinig zuurstof in mijn lichaam dus viel ik flauw.
Ik doe mijn ogen voorzichtig open. Ik hoor vogels fluiten. Ik ben buiten. Ergens in een bos. Ik sta voorzichtig op en kijk om me heen. Tranen rollen over mijn wangen. Ze hebben me buiten gezet. Waar moet ik nu heen. Ya Allah help me! Mijn buik trilt van de honger. Ik zet mijn hand op mijn maag. Waar zal ik eten vinden, ik heb geen geld.
Opeens kreeg ik een doek op mijn gezicht. Het had een geur. Een geur waardoor ik alles wit zag en ik voelde me lichtjes in mijn hoofd. Ik viel flauw!
Einde flashback
"Zo ben ik dus in Brussel terecht gekomen in die ene gebouw." Zegt Soraya. Mijn hart is geraakt. "Hoe kunnen ze jouw zo behandelen" vraag ik met een opgetrokken wenkbrauw. "Waarom wou mijn echte moeder mij niet meer" vraagt ze zachtjes. Ik omhels haar. "Kijk waar je nu bent, je bent veilig bij ons" antwoord ik haar.
Ik kijk op mijn gsm. Het is 03u36! Ik ga naar mijn kamer. Ik leg een matras naast mijn bed. Het gaat wel moeilijk zijn voor Soraya om naar boven te gaan wegens haar krukken. Faisal komt mijn kamer binnen. "Wollah ik heb het hier gemist. Beter dan in Brussel!" Zegt Faisal. Ik glimlach. "Kan je Soraya naar boven oppakken" vraag ik. Hij knikt.
-
Ik doe mijn ogen voorzichtig open. Het voelt zo fijn om thuis te zijn! Ik lag op het matras naast de bed en Soraya sliep natuurlijk op het bed. Voor mij maakt dat niet uit waar ik slaap. Als ik gewoon er goed op kan slapen is het goed. Ik zie Soraya als een schat slapen. Ik pak mijn gsm. Het is 10u! WJw ik sta echt vroeg op. Maar om 12 uur ga ik terug naar school. Want ik kan mijn lessen niet missen.
Ik besloot om mijn moeder op te bellen. Ik heb haar echt gemist. Mskiena ze zou sowieso ongerust zijn. Subiet besteld ze een vliegticket om nu naar België te gaan vliegen. Ze neemt niet op. Waarschijnlijk heeft ze daar geen WiFi ofs. Ik maak een boterham met Nutella. Ik dek de tafel met boter, choco, la vache kiri, enz.
Ik ga naar boven. Ik verricht de wassing en ga bidden. Daarna maak ik me op. Ik doe vandaag dit aan.
Ik ben echt blij dat ik weer mijn routines kan doen en gewoon dat ik thuis ben. Alhamdullah!
Ik doe de raam open om mijn kamer een beetje te verfrissen. Ik zie dat Soraya wakker word. "Sbah el ghair" zegt ze. "Sbah el Noor" antwoord ik. Daarna hadden we wat gekletst enz.
Even later help ik haar om naar beneden te gaan en gaat ze ontbijten. Ik zie Faisal de keuken binnen komen met een short en geen shirt. Ik zie dat Soraya naar zijn six-pack kijkt. "Faisal loop naar boven en ga een shirt aandoen" zeg ik. Hij grinnikt. Maar ziet dat ik serieus was. Even later gaat hij naar boven.
"Wat ga je vandaag doen" vraagt Soraya. "We gaan subiet samen naar politiekantoor om me te melden en daarna ga ik naar school" antwoord ik. "Jij moet ook naar school eh" zeg ik er nog bij. Zij knikt. "We gaan het nog allemaal regelen in sha allah" zeg ik.
-
Aangekomen bij de politie.
"Imane el.... waar was je al doe tijd" vraag een agent. Ik leg hem alles uit. "Aja in Brussel, ik heb gehoord dat ze een iligele bedrijf hebben gevonden dankzij jullie" antwoord hij.
"Oke dus Faisal heeft jullie gevonden, dus krijgt Faisal ook geld." Grinnikt de politie. Daarna gaf hij hem 1000 euro. Ik kijk hem met volle trots aan. Subhanallah! Net wanneer hij arm was krijgt hij geld en heeft hij zijn family weer terug.
Sorry voor late deel maar ik zit nu in een moeilijke tijd met school enz. Maar morgen komt er nog een deel in sha allah ❤️❤️✨
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...