"ja?" antwoord ik.
"Het gaat over gherie Hamid"
Mijn ogen worden groot.
"W... wat is er met hem??! en w.. w wie ben jij?" zeg ik.
"ik ben je tante en gherie Hamid is overleden!" zegt ze snikkend.
Mijn hand rust ik uit op mijn lippen. Tranen die opkomen.
"je liegt!" zeg ik zachtjes met een trillende stem.
"Nee Imane inou, hij ... heeft de ziekte niet overleefd" hoor ik haar huilend zeggen.
1000 tranen die langs mijn wangen zwemmen.
Ik huil het uit net een baby.
Ik hang op en gooi mijn gsm op de grond uit woede.
Wow zo heb ik mezelf nooit gezien.
Ik kalmeer mezelf, pak mijn gsm voorzichtig en doe Quran aan.
Ik verricht snel een dua voor mijn onkel die ik als een vader zag.
Na zolang hebben gehuild val ik in slaap!
-
Ik werd wakker doordat ik me misselijk voel. Ik loop naar de wc en kots het uit. Ik voel me zwak! En eenzaam, normaal zou Amine me op dit moment helpen maar hij slaapt als een depresieve rat in de woonkamer.
Ik moet niet veel zeggen!
Mijn ogen worden weer vochtig door al die gedachtes, vooral om mijn onkel die ... overleden is.
En ook Amine die afstandelijk doet.
Ik kots nog wat in de wc en was men gezicht.
Ik kijk in de spiegel en zie een vermoeiende Imane. Wallen die onder mijn ogen liggen. Fijn! 😩😔
Ik ga op de bed liggen. Ik kan niet slapen! Ik besloot om ook gewoon in de woonkamer te slapen. Dan ben ik tenminste met Amine.
Ik pak een kussen en een dekentje. Ik ga voorzichtig naar beneden. Ik lig op de zetel waar ik ongeveer naast Amine slaap.
Ik kijk naar Amine.
Ik laat wat tranen vallen. Ik wil niet dat hij boos is of verdrietig. Mijn onkel allah y rahmo!
Al die gedachtes!Ik pak men gsm en zie dat het 3u46 is.
Ik beluister Quran en val in slaap met tranen die elk seconde van men ogen vallen.Pp Amine
Ik doe men ogen zachtjes open. Ik kijk om me heen en zie dat ik in de woonkamer op de zetel slaap. Ik kijk achter me en zie Imane achter me slapen.
De zetel is zo een L-vorm.
Verbaasd kijk ik haar aan, waarom slaapt ze niet op bed.
Ik zie hoe onschuldig ze slaapt. Ze wou met mij slapen. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht.
Aan haar gezicht te zien heeft ze gehuild. Mskiena misschien zit ze er wel echt mee dat ik zo deed tegen haar.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...