✨63

1.2K 73 13
                                    

"LEEFT ZIJ NOG?!" Vraag ik (meer schreeuwen) aan een van die dokters.

...

"Ja ze leeft nog! Maar als u even aan de kant kan gaan zodat we deze meid snel naar het ziekenhuis kunnen brengen" antwoord de dokter.

Mijn hart is opgelucht. Ik ga aan de kant en kijk hoe Imane op het bed word gelegd.

Einde flashback

Ik voel tranen in mijn ogen zwemmen. Ik ga naar Imane en houd haar hand stevig vast. Ik druk er een kus op.

"Moge Allah jouw genezen" fluister ik zacht. Ik kan het niet laten om nog een kus te geven op haar hand.

Het is stil. Je hoort alleen het PIEP! De hartslag van Imane door die apparaat. Ik leg mijn hoofd op mijn 2 handen. Zoveel stress heb ik nog nooooit gevoeld. Ik heb ook een schuldgevoel in me.

Na 5 minuten word er geklopt op de deur. Ik kijk wie daar is. Het was Sakina. Ze kijkt bezorgd naar Imane.

In het kamer was het stil. Helemaal stil. Alleen hoor je de hartslag van Imane langs die apparaat.

Ik dacht na over alles en nog wat. Hoe kan haar eigen moeder haar zo behandelen?

Het stilte word onderbroken door mijn gsm die rinkelt. Ik kijk wie belt ik zie dat het mijn moeder is. Ik neem op en ga even weg van de kamer om Imane niet te storen.

M= moeder
I= ik (Amine)

M: Salamailaikoum zoon van me!

I: Wailaikoum Salam yema!

M: waar ben jij en Imane? (Die zin klopt niet i know! ~schrijfster)

I: in het ziekenhuis waarom?

M: KIFESH?! Waarom?

I: ik kom jouw halen en ik ga dan alles vertellen!

M: is er iets met jouw of met Imane?

I: yema ik ga je nu ophalen dan vertel ik alles. Het gaat over Imane.

M: saff ik zit voor jou huis te wachten trouwens.

Daarna hing ze op. Ik ga nog snel even naar Imane. Ik druk een kus op haar voorhoofd. Ik doe mijn jas aan. "Naar waar ga je?" Vraagt Sakina.  "Ik ga mijn moeder ophalen" antwoord ik voor dat ik de deur sluit.

Ik ga naar mijn auto en rijd snel naar mijn huis. Na 10 minuten zie ik mijn moeder voor de deur zitten. Ik stop voor haar neus en ze komt de auto binnen.

"Vertel mij nu alles!"  Zegt mijn moeder doordringend.

Ik vertel haar alles van a tot z.

Haar hand legt ze op haar mond.

"AWILI mskiena Imane! Is zij nu beter" zegt mijn moeder snel bezorgt.

"Ze ligt in coma" zeg ik snel.

"Ya rabbi, die moeder is ook laatste tijd gek in haar hoofd. Sinds dat ze terug is van Marokko door haar broer die ziek is doet ze heeeel raar" hoor ik mijn moeder zeggen.

Ik knik! "Zij is al opgepakt door politie" zeg ik.

"Dat is beter! Yallah rijd snel ik wil mijn meisje zien in ziekenhuis." Hoor ik haar zeggen.

Ik rijd naar de ziekenhuis. Tijdens het oprit gaf mijn moeder nog wat preken tegen mij.

"Jij bent haar man, jij moet voor haar zorgen. Volgende keer moet je goed op haar letten!" Zegt ze.

-

Ik klop op de deur. Mijn moeder doet hem open en ziet Imane daar vermoeiend liggen.
"Ya rabbi" hoor ik mijn moeder snikkend zeggen.

Ze loopt naar haar en geeft haar een kus op haar wang. "Mskiena, mijn meisje die pijn lijd die zij niet eens verdient!" Hoor ik haar zeggen.

"Geen zorgen! Alles komt goed in sha allah" zegt ze nog tegen haar.

Sakina zie ik niet meer in deze kamer. Ze is weg.

Ik kijk hoe Imane daar zit te 'slapen'. Ze is helemaal bleek en kijkt serieus.

Een zucht verlaat mijn mond. Ik ben echt boos. Net wanneer alles goed kwam.

Die Nadine, zij ga zien!
Mijn gedachtes worden onderbroken door geklop op de deur. Hij word opengemaakt en er verschijnt een dokter.

"Wij gaan even Imane controleren." Zegt ze. Ze rolt de bed waar Imane op ligt naar buiten. "Jullie kunnen gerust hier blijven wachten, het duurt maar 10 minuten" zegt ze voordat ze het kamer verlaat samen met Imane.

InshAllah word Imane zo snel mogelijk wakker en word ze genezen. Ik kan niet wachten wanneer ik haar lichtbruine ogen weer kan zien en haar mooie glimlach.

Mijn moeder geeft me een knuffel.

"Amine inou ik weet dat je jouw zorgen maakt maar alles komt goed!" Zegt mijn moeder.

Ik voel me iets beter.
Ik knik. Ik hou van mijn moeder.

Als mijn dag verpest is maakt zij mijn dag alsnog goed.

Ik geef mijn moeder een kus op haar voorhoofd.

Klop klop

Ik kijk naar de deur die open gaat. Een dokter komt.

"Ik kom wat informatie geven van Imane" zegt zij.

Nieuweee deeeeell!!!

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu