✨91

777 52 7
                                    

6 maanden later

Heyy hoii! Lang geleden!

Mijn oprechte excuses daarvoor!

In deze 6 maanden is er hier en daar wat verandert.

Ik heb me gesolliciteerd in een ziekenhuis. Ik ben aangenomen. 😄

Ik heb leuke collega's.

De band tussen mij en Amine word met de dag sterker.

Faisal die al maandenlang weg is. Hij is naar Marokko. Naar Agadir! Hij zoekt mijn moeder. Die volgens hem nog leeft.

Ik weet niet of ik dat moet geloven.

Het is nu 18 u. Ik kom net van mijn werk. Ik werk als kindheelkunde.

Ik ga naar de keuken en pak de ingedrienten om harira te maken. Want daar heb ik al een tijdje zin in. Ik zet wat muziek op.

Ik snijd de groentjes in stukjes. Mijn gedachtes vliegen weg.

Faisal heeft al maandenlang niets laten horen over zichzelf.

Mijn bezorgdheid komt naar boven. Maar gelukkig ben ik een optimistische iemand. Waarschijnlijk heeft hij daar geen WiFi ofs. Maar mijn bezorgdheid neemt nog steeds toe.

Ik voel 2 handen om mijn middel. Uit reflex draai ik mij om en laat een opluchting als ik zie dat het Amine is. Ik geef hem een knuffel.

"What you gonne make today?"

"HARRIRRAAAA"

Hij pakt mijn hand en laat mij rondjes draaien. Hij danst met het muziek mee.

Daarna helpt hij mee met het snijden van groentjes.

"Ik zat te denken, over Faisal" zeg ik met een brok in mijn keel terwijl ik Amine met grote ogen aankijk.

"Wanneer zou hij terug naar België komen?"

"Uhm kweet niet. Hij heeft dat niet echt gezegd"

"Hij redt zich wel" zijn de laatste woorden van Amine voordat hij de keuken verliet.


-

Wanneer mijn buik is gevuld met harira ga ik op de zetel liggen met een deken rond me. Ik doe de tv aan en kijk een grappige film op Netflix. Amine komt er bij. Hij zet mijn hoofd op zijn schoot en masseert mijn haren.

Ik hou van dit moment!

Na een tijdje doe ik mijn ogen dicht. Onderweg naar dromenland.

Paar weken later

Mijn alarm gaat! Met volle kracht zet ik die alarm uit. Ik kijk naast me op bed en zie dat Amine weg is. Hij is gaan werken. Ik probeer op te staan. Ik voel me zwak vandaag. Ik voel me niet zo goed.

Ik loop naar de raam en doe hem open. Ik kijk even naar buiten en adem goed in en uit. Even frisse lucht vroeg in de ochtend. Ik voel me al wat beter. Ik ga naar beneden en doe mijn ochtend routine. Na 1 uur vertrek ik naar mijn werk.

-

"Hey hoiii Imaneeee" hoor ik Lina blij zeggen.
Lina is mijn collega en tegelijkertijd een goede vriendin.

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu