✨3

2.2K 119 15
                                    

Ik ga naar mijn school. Er waren leerkrachen die mijn naam vroegen zodat ze mij dan kunnen zeggen welke klas ik zit. Ik ben best wel benieuwd met wie ik in de klas ga zitten. Ik hoop dat ik niet met 1 van die groep jongens ga zitten. Vorig jaar zat ik met Amine. De zogenaamde leider van die pest. Het was echt erg.

Flashback

Op een schooldag. We hadden wiskunde. De bel ging! Iedereen ging naar buiten. Ik pak mijn gsm uit mijn tas en leg hem op mijn stoel. Ik laat mijn tas in de klaslokaal. Ik ga naar buiten. Ik zie Amine mij raar aankijken en hij loopt naar de klaslokaal met een groene spuitbus aan zijn linkerhand.

Tijdens de speeltijd
Die groep jongens bleven naar mij kijken. Ik negeerde het. Ik dacht in mij eigen laat hun roddelen.

Na de speeltijd
Ik ga naar de klaslokaal. Ik leg mijn gsm terug in mijn tas. Ik zie dat mijn tas groen gespoten is. 100% Amine! Hij hadt toevallig een groene spuitbus en die groep jongens keken naar me. Mijn ogen worden rood van verdriet. Die tas heeft mijn nicht voor me gekocht voordat ze overleed na een ongeval. Allah y rahmo.

Ik pak mijn tas en loop naar de toilet zodat ik hem daar kan wassen Ik kijk met betraande ogen naar Amine.

Ik was mijn tas met zakdoeken en handzeep die daar was. Tranen blijven over mijn wangen glijden. Hoe kan hij mij dit aandoen. Waarom hebben die jongens geen respect voor mij.

Na 15 minuten ga ik terug naar de les. Mijn tas is een beetje groen. Ik ga naar de klas. "Waar was je" vraagt de meneer. "Ik ben mijn tas gaan schoonmaken die groen was" zeg ik boos. Waardoor Amine lacht.

Einde flashback

Ik heb hier niemand meer op deze school. Al mijn vrienden zijn naar een andere school gegaan. Ik wou ook naar diezelfde school gaan. Maar de school zat vol. Dus moest ik hier blijven. Waar die groep jongens mijn leven verpesten.

Ik moest naar de klaslokaal gaan. Ik leg mijn jas op de kapstok en klop voorzichtig op de deur. Ik doe de deur langszaam open. Ik zie mijn klas in een cirkel zitten. "Ah hier ben je" zeg mijn nieuwe titularis. ik scan mijn klas. Het is een best wel chille klas. Geen jongen die mij pest zit in mijn klas. Gelukkig! Ik lucht op. "Uhm u mag daar gaan zitten naast Sakina" zegt mijn titularis tegen me en wees met haar vinger naar de stoel waar ik moest gaan zitten.

Naast mij was er een stoel vrij. "nou, uhm stel je eens voor" zegt die titularis. "Ik ben Imane" DOF DOEF!!! Iemand klopt kei hard tegen de deur aan. die iemand doet de deur open. "JA EH MOET DIE DEUR KAPOT MISSCHIEN" schreeuwt die titularis tegen die iemand. ik kon hem niet goed zien want hij verstopte zich bij de deur.

hij komt naar binnen. OMG NEE!! HET IS AMINE. "Ga daar naast Imane zitten" zegt de titularis. Hij komt naast me zitten. Waardoor ik mij ongemakkelijk voel. Eerlijk gezegd zijn geur was de perfecte mannenparfum.
Ik verschoot want hij deed niets tegen mij in de klas. Ookal is hij de 'leider' van de pestgroep.

Pp Amine

Ik was mijn klas kwijt dus ik zocht samen met mijn vriend naar mijn klas. "Hier moet jouw klas zijn" zegt Mo tegen mij. Hij klopt dan kei hard tegen de deur en rent weg. Ik doe de deur open. De leerkracht schreeuwt uit de dode hoek. Ik negeerde haar. Ik scan de klas en zie opeens Imane. Ik moest naast haar zitten. Ik besloot om haar vandaag niets aan te doen. Ik zat gwn op de stoel. Ik zeg je eerlijk Imane reukt best wel goed.

Pp Imane

Na schooltijd.

Ik ga naar huis. Aangekomen thuis. Ik geef mijn moeder een kus. "Salam dochter hoe was je eerste schooldag" zegt men moeder tegen me. "Uhm slecht, er is iemand die ik haat en die persoon zit nu ook 1 schooljaar in mijn klas" zeg ik terwijl ik mijn hand op mijn hoofd leg. "Oh Schat, je moet weten je gaat naar school om je toekomst, niet om die persoon. Die persoon probeert jouw toekomst kapot te maken maar jij moet sterk zijn om jouw toekomst niet kapot te maken" zegt mijn moeder in het Berbers.

Ik haal al mijn gebeden in. Daarna help ik mijn moeder met het eten te maken.

Dit was dan een volgende deel. ❤️❤️

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu