✨9

1.7K 99 10
                                    

             *^Oumayma met haar man

Aangekomen thuis.

Ik ga naar de keuken waar ik mijn moeder vind. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd. Zij kijkt aandachtig naar mijn gezicht. "Gescheurde lippen, rode plekken op je gezicht! Wesh zijn die meisjes wel 100 in hun hoofd wat ze je aandoen" hoor ik mijn moeder zeggen. Ik schudt mijn hoofd. "Ze zijn raar a yema" antwoord ik.

Ik zie dat mijn moeder veel eten heeft gemaakt. "Komt er bezoek yema" vraag ik. "Ja, Oumayma (mijn zus) komt hier logeren met haar man" (zie omslag) antwoord ze blij.  OMG yesss I LOVE MY SISTER. Zij is de persoon die ik vertrouw. Ik heb haar al een lange tijd niet meer gezien. Maar ik heb wel contact met haar via whatsapp.

Oh nee! Ze mag mijn gezicht niet zo zien. Ik loop naar boven. Ik doe de wassing en vericht het gebed. Na dat gedaan. Pak ik wat foundation en verberg mijn rode plekken op mijn wang. Die nog steeds pijn doen. WJw wat kan Selma hevig slaan. Voor mijn lippen verzin ik wel een smoesje.  Ik zeg wel dat het een koortsblaasje is ofs.

Nadat gedaan help ik snel mijn moeder in de keuken.  TRIIINGG!!! De deurbel gaat. Dat zal wel mijn zus zijn. Ik doe open. Wanneer ik Oumayma zie knuffel ik haar stevig. "Ik heb je gemist" hoor ik haar zeggen. "Ik jouw ook" antwoord ik. Ik maak me los van het knuffel. "Waar is jouw man" vraag ik haar. "Ik ben hier achter haar" antwoord haar man. "Oei ik had je niet gezien" ik geef hem een hand.

Daarna komt mijn moeder en begroet ze hun ook.

-
We gingen aan tafel. We aten lekkere lasagne.
"Hoe is het op school" vraagt Oumayma aan me. "Ja goed" antwoord ik droog. "Schat morgen ga je toch naar je vader" vraagt mijn moeder. "Uhm ja" zeg ik moeilijk. "Hoe is het zelfs met onze vader" "goed, alleen die Achraf en lala Fatma verpesten alles" antwoord ik. "Ugh lala fatma" zegt ze. "Wie is dat" vraagt haar man. "Mijn stiefmoeder" zegt Oumayma.

Even was het stil aan tafel.

"Yema?" Hoor ik Oumayma zeggen. "Ja schat" antwoord mijn moeder. "Eigenlijk moet ik je iets vertellen" zegt mijn zus terwijl ze naar haar man kijkt. Ik en mijn moeder kijken verbaasd naar Oumayma. "Nou, ik ben 2 maanden zwanger" zegt ze. Er verschijnt een groot glimlach bij mijn moeder haar gezicht ook mijn lippen krullen zich omhoog. "JOEWJOEWJOEEEWW" joelt mijn moeder blij.

"Mabrouk schat, ik word henna" zegt mijn moeder blij. "En ik word tante" zeg ik snel na haar. Mijn moeder staat op en knuffelt mijn zus hard daarna knuffelt ze haar man. "Moge Allah jullie beschermen tegen het kwade" zegt mijn moeder.

"Wat willen jullie een zoon of een dochter" vraag ik blij. "Nou eigenlijk maakt het niet uit. Wat we wel weten is dat het een tweeling is" antwoord Oumayma terwijl ze aan haar buik wrijft.

"een tweeling hebben is zo leuk" zeg ik. Ik ben echt trots op hun.

-

Na veel gepraat en gekletst. Was het al 21 uur. Ik besef dat ik een toets morgen heb. Ik loop snel naar mijn kamer en studeer voor die toets.

TIINNGG! Iemand heeft mij een bericht gestuurd. Ik vergrendel mijn gsm. Het is Achraf. Pff wat moet hij nou?! Ik klik erop.

Achraf (stiefbroer): EH kifesh jij zegt dat ik een SUKKEL ben?!! wacht maar morgen!

Vergeet niet te stemmen. Zodat ik weet dat jullie mijn verhaal leuk vinden en dan kan ik verder gaan met dit boek❤️❤️✨

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu