Ik kom nog net aan het raam van Imane.
Mijn ogen worden groot wanneer ik Imane op een plas bloed zie liggen.
"BEL AMBULANCE NU SNEL!" Schreeuw ik tegen Amine.
"Wat is er gebeurd?" Vraagt Amine doordringend en bezorgd.
Ik ging terug op de grond staan en begon te trillen.
"I..Imane ligt op b...bloed" zeg ik huilend.
Zijn ogen worden groot.
"Wij bellen gelijk de politie!" Zegt hij boos.
Ik bel de ambulance en Amine belt naar de politie.
Met mijn trillende stem vertel ik alles.
Binnen no time komen de ambulancier samen met de politie naar de locatie waar we zijn.
De moeder van Imane komt naar buiten. Ze ziet me staan en grijpt me aan mijn keel.
"JIJ HEBT DIT GESNITCHT!" Schreeuwt haar moeder tegen me.
Amine duwt haar op de grond.
"Wat voor een vrouw ben jij, we kunnen jouw niet eens een vrouw noemen kijk hoe jij je gedraagt!" Zegt Amine boos.
De politie arresteerd haar meteen.
"Nee ik heb niets gedaan" zegt ze schijnheilig.
"JAWEL JIJ BENT EEN VRESELIJKE VROUW! JE NOEMT JE EIGEN DOCHTER EEN HOER!!! WIE ZEGT ER NOU ZOIETS OVER HAAR EIGEN DOCHTER!" Schreeuw ik tegen haar.
"JOUW DOCHTER IS IEMAND DIE GEEN VLIEGKWAAD WIL DOEN! KIJK HOE ZIJ IN DEZE WERELD WORD BEHANDELT DOOR MENSEN!!! Denk je soms dat zij het niet moeilijk had toen ze buiten werd gestuurd van huis." Zeg ik met tranen in mijn ogen.
Een grote zucht verlaat uit de mond van die moeder.
"Je hebt gelijk" zegt ze schijnheilig.
De politie steekt haar in die politiewagen.
Ik kijk om mij heen en zie geen Amine. De ambulancier komt naar buiten samen met die ene ziekenbed waar Imane op lag.
Amine stond er naast te huilen. Hij had Imane stevig vast. Ik liep naar hen toe. Tranen namen hun gang.
"Imane alles komt goed in sha allah" zegt Amine.
Hij drukt nog een kus op haar voorhoofd.
Ik veeg mijn tranen weg. Nog niet eens een maand is Imane ontslagen van die ziekenhuis.
Ze steken haar in de ambulance. "Sakina .. ga jij mee in die ambulance dan kan ik met de auto naar die ziekenhuis gaan" hoor ik Amine snikkend zeggen.
Ik knik zachtjes. Ik nam plaats in de ambulance die snel met een sirene naar het ziekenhuis reed.
Ik kijk naar Imane. Een traan verlaat mijn oog. Ik hou haar zachte hand stevig vast. Ze is zo'n onschuldige meisje.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...