"Safi ik ben het beu!" Zegt hij boos.
"Jij denkt dat ik dom ben" zegt hij er nog bij.
"Al van gisteren heb je iets. Je bent agressief en doet raar" zegt hij.
Mijn handen worden vuisten.
Ik heb mezelf niet in controle.
Ik sta op en wou hem een vuist geven. Maar hij hield hem vast.
"Wou jij mij pijn doen?!" Zegt Amine dreigend.
Ik laat mijn handen vrij.
Amine ging naar binnen. Klaar hij is boos op mij.
Na 5 minuten ging ik ook naar binnen. Ik zag Amine lachen met zijn broer Samir. Amine zag mij en keek me droog aan.
"Benti ga daar naast Amine zitten" hoor ik mijn schoonmoeder zeggen.
Ik deed wat ze zei.
Sinds dien had ik niets te doen dus ging ik op me gsm. Ik keek wat op sociaal media enz. Vanuit mijn ooghoeken zag ik dat Amine meekeek.
Ik rolde met mijn ogen.
-
Wij zijn net thuis aangekomen. Amine gunde mij niet eens een oogcontact.
Ik ging naar boven. Ik deed mijn pyjama aan. Daarna ging ik naar beneden. Ik zag Amine tv kijken met een zakje chips en energie drank. Hij had een beetje rommel gemaakt.
"Gast, kan je niet proper eten a varken" zeg ik boos.
Hij negeerde me. Ik ging naar hem toe. Ik zwaaide met mijn handen. "Aarde op Amine" zeg ik.
"Ga zitten!" zegt hij terwijl hij zijn woede inhoudt.
"Nee!" snauwde ik toe.
"IMANE! MAAK MIJ NIET BOOOS"
"EN WAT ALS IK DAT WEL DOE" schreeuwde ik.
Hij tilde me op en zet me op de zetel.
Ik keek hem vies aan.
"JIJ MOET MIJ NIET AANRAKEN!!" schreeuwde ik.
"a lala het is 2 uur s'nachts! mensen slapen, kom jij hier schreeuwen!"
"laat mij" zeg ik terwijl ik naar boven ga.
————————————————————
Paar dagen later
Amine doet afstandelijk. Ik snap hem. Wie wilt nou iemand zoals mij. Ik wou hem vuisten geven. Hoe achterlijk ben ik wel niet. Ik praat graaf tegen hem en al mijn woede geef ik af bij hem. Maar het komt er zomaar uit.
Laatste dagen heb ik mezelf niet in controle. Gisteren bijvoorbeeld. Ik keek tv en gooi uit het niets de afstandsbediening. Het kwam automatisch. Ik heb ook vaak barstende hoofdpijn. Ik ging gisteren naar de huisarts. Ze zei dat ik niet heb. Misschien komt het gewoon door de henna feest en de trouwfeest. Door al die muziek en gejoel van die vrouwen.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...