✨92

710 50 24
                                    

Ik word gekalmeerd door zijn stem. Ik kijk hem aan. Ik geef hem een kus op zijn zachte lippen.

Volgende dag

Ik word wakker om 7u. Ik moet de vliegtuig nemen om 13u. Ik maak me klaar.
Nadat Amine zich heeft klaargemaakt. Vertrekken we naar de luchthaven.

-

Na super lang wachten zit ik in de vliegtuig. On my way to my brother.

"Imane, we gaan niet naar die gebouw waar je broer is" hoor ik Amine zeggen.

Ik kijk hem met opgetrokken wenkbrauw.

Ik ben hier gekomen om hem te redden.

"Die vrienden van jouw broer helpen hem eruit. Alsnog zou ik naar die gebouw gaan maar jij blijft veilig weg van die gebouw voordat er iets met jouw voorkomt" zegt Amine.

Ik laat een zucht.

"Jij blijft dan rustig bij mij" zeg ik. 

Ik leg mijn hoofd op zijn borstkas en doe mijn ogen zachtjes dicht. Voor dat ik het weet ben ik in slaap gevallen.

-

"Imane, we zijn aangekomen in Marokko" hoor ik Amine zachtjes zeggen. Ik doe mijn ogen open. Ik sta op, pakken onze bagage enz.

We wachten op een taxi. We stappen in en ik geef de taxi chauffeur de lokatie waar mijn broer vast zit.

Na 1 uur rijden zijn wij aangekomen. Het was daar donker en schuw. Het gebouw leek net op een concentratie kamp van tweede wereldoorlog. 

Ik en Amine zitten op een bank. Amine belt 1 van zijn vrienden die in het gebouw zit.

"Ewa, hebben jullie Faissal al gevonden" zegt Amine.

"Deze gebouw is groot, we vinden hem niet" fluisterde zijn vriend.

Ik sta op.

"Wat ga jij doen" vraagt Amine.

"Ik ga mijn broer zoeken. Ze hebben extra hulp nodig van mijn ons" zeg ik.

"Imane, jij gaat rustig hier op de bank zitten. Ik ga wel je broer zoeken" zegt Amine terwijl hij op staat.

"Nee ofwel gaan we samen, ofwel ga ik alleen" zeg ik geïrriteerd.

"Het is mijn broer!" Zeg ik er nog bij.

"Die vrienden van jouw broer zoeken hem toch" zegt Amine.

Ik wou iets zeggen maar werd onderbroken door de ringtoon van Amine.

"En? Hebben jullie hem gevonden" vraagt Amine.

"Ja" antwoord die vriend.

Mijn ogen worden groot.

"Wij komen nu naar buiten" zegt hij er nog bij.

"Saff" was nog het laatste antwoord van Amine voordat hij ophangde.

Mijn ogen blijven voor de deur gericht. Totdat ik opeens 1 hand op mijn schouder voelt. Uit reflex draai ik mij om.

Het was mijn tante. Die vieze tweelingzus.

"Zo zo, wie we hier hebben"

Amine wou iets doen maar hij werd tegengehouden door een bewaker.

"Ga weg" zeg ik.

"Waarom zou ik weg gaan van mijn eigen terrein. Jij bent de persoon die hier niet moet zijn. Maar je nam het risico om naar hier te komen... om je broer te redden HAHAHAHA" zegt mijn tante.

"Nu jij hier bent kan ik jouw opsloten samen met jouw broer" zegt ze.

Ik kijk haar bang aan.

"Jij bent een slecht jaloers iemand! Besef je niet dat je JOUW EIGEN ZUS HEBT VERMOORD!!!! MIJN MOEDER HEB JIJ VERMOORD! wat ben jij voor een schandalig iemand." Schreeuw ik met tranen in mijn ogen.

Zij houd me aan mijn keel vast.

"Ja ik heb mijn tweelingzus vermoord. Zij verdient dat net zoals jij nu je dood verdient" zegt mijn tante. Zij houdt mij strakker aan mijn keel vast. Ik hap naar wat lucht die niet in mijn longen geraken.

"LAAT HAAR LOS" schreeuwt Amine boos.

Amine geeft de bewaker een vuist in zijn neus. De bewaker valt op de grond. Hij rent naar mijn tante. Hij duwt haar op de grond.

Ik probeer mijn ademhaling in orde te houden.
"Imane gaat het?" Vraagt Amine bezorgt.

Ik knik maar wat.

"IMANE?!?" Hoor ik aan de overkant van een straat. Ik kijk en zie dat het Faissal is. Ik loop naar hem terwijl ik Amine mee sleur.

Ik geef Faissal een dikke knuffel.

"Ik zei toch dat je in België moest blijven." Zegt Faissal.

"Zegt de domme persoon, ik heb al gezegd dat die jaloerse heks jouw in de val wou lokken en kijk is ik had gelijk" Zeg ik.

"Sorry Imane, ik wou gewoon dat ik ons moeder kon zien" zegt hij. Ik zag dat hij tranen in zijn ogen hadden. Ik veegde ze af met de rug van mijn wijsvinger.

"IMANE MET JOUW BEN IK NOG NIET KLAAR!!!"  Hoorde ik vanachter. Ik kijk achter mij en zie dat die verschrikkelijke vrouw wou oversteken. Deze keer had ze een mes.

Mijn ogen worden groot.

TOEEETTTT!!!!!

Er komt een vrachtwagen kei hard tegen haar tegen. Tegen de vrouw die mijn moeder heeft vermoord.

Mijn ogen worden nog groter. Ze lag dood op de grond. Het mes ligt naast haar hoofd. Je zag overal bloed.

Iedereen was stil.

"Zotte karma bitch" hoorde ik 1 van die vrienden van mijn broer zeggen.

Nieuwee deell 🥳🥳! Today it is 2020!!! Moge Allah deze jaar voor jullie een top jaar maken. InshAllah komt er einde tussen al die verschrikkelijke dingens op aarde. Zoals concentratiekamp in China, oorlogen, klimaat,...

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu