Dit is Soraya! (ik weet dat ze ouder lijkt dan 15 maar Mohiem)
Ze word opeens wakker. Ze probeert op te staan maar haar voet is nog steeds gebroken. "Sbah el ghair" zeg ik. "Sbah el Noor" antwoord ze. "We moeten echt een ziekenhuis vinden" zegt ze. "Ja maar we weten niet eens waar we zijn" antwoord ik."Kom dan vragen we het aan andere mensen hier in deze buurt" zeg ik. Ik breng haar op mijn rug. Ik pak mijn tas en vertrek naar idk waar. Ik kies gwn een weg. Ik zie een oude lieve vrouw. Ik loop naar haar. "Uhm mevrouw, weet u toevalllig waar er een ziekenhuis is" vraag ik beleefd.
"Quoi?! Je ne te comprends pas."
Ik kijk Soraya vragend aan. "Aja wij zijn in Brussel" hoor ik haar zeggen. "Y a-t-il un hôpital dans la région?" (Is hier een ziekenhuis in de buurt?) vraagt Soraya.
"Oui, Vous devez tout droite" (ja, je moet rechtdoor gaan)
"D'accord merci beaucoup!"
Ik ga dus rechtdoor met Soraya op mijn rug. We hebben gekletst en gelachen. "Wat is er eigenlijk gebeurd met je voet" vraag ik. "Die mannen hebben mijn voet omgedraaid, ze zijn echt getikt in hun hoofd" antwoord ze terug. Ik knik. "Ik had voor dat ik hier kwam een gips om mijn arm. Ze hebben hel eruit gehaald en ze trokken en mishandelde mijn arm" antwoord ik. "Ah daarom beweeg je nooit met die andere hand" ik knik. Voor dat we het weten waren we er al. Ik ga naar binnen.
We komen terecht in een wachtzaal. Ik zet Soraya op een stoel en loop naar de balie. "Uhm mijn vriendin haar voet is gebroken, dit is een noodgeval" zeg ik snel. "Identiteitskaart?" Antwoord die mevrouw met een Frans accent.
"Uhm die hebben we niet"
"Ja hallo?! Zo kan ik u niet helpen"
"Excuseer! We zijn net gevlucht uit een gebouw met mensen die ons wou ontvoeren ze hebben ons mishandelt en hebben de voet van mijn vriendin gebroken. Ik ben naar hier gegaan met moeite en nog kunnen jullie haar niet helpen" schreeuw ik door heel de wachtzaal.
Mensen kijken ons aan met grote ogen en een open mond. Maar die mevrouw achter de balie kijkt nog schever dan hoe zij is.
"Geloof ik niet!"
"Ben je blind ofs zie je ons niet dat we vuil zijn en onze kleren gescheurd zijn door alles wat we hadden meegemaakt" hoor ik Soraya zeggen.
Er komt een dokter. "Kom ik help jullie wel graaf vrijwillig" hoor ik haar aardig zeggen. Ik glimlach. Die dokter nam een rolstoel zodat Soraya daar op kon zitten. Ik kijk met een EXPRES stoefende blik naar die ene vrouw achter de balie. 😂😏🙃
Pp Amine
Imane is spoorloos. We kunnen haar niet vinden. De politie geeft het bijna op. Ik kijk naar Achraf. "WAAROM GING JE GATVERDOMME NIET NAAR JE STIEFZUS TOEN ZE JE BELDE" schreeuwde ik van woede. "EH KIFESH JIJ SCHREEUWT TEGEN MIJ" antwoord hij ook roepend. Hij duwt me op de grond. Ik shot hem. Er ontstond een gevecht. Heel de buurt kwam. Natuurlijk staan ze allemaal voor Achraf zijn kant. Omdat hij een 'familielid' is van Faisal. De broer van Imane die haar heeft verlaten.
"WACHT MAAR ALS FAISAL HIER NU WAS, HIJ ZOU JOUW AFMAKEN" schreeuwt Achraf kinderachtig. Ik duw hem op de grond. Ik geef hem een vieze blik en loop door. Al die mensen die hier staan weten niet eens dat Achraf in fout zat. Maar Mohiem!
Pfff die gevoel dag Imane al weken is vermist. Een traan rolt over men wang. Wat is dit? Ik huil nooit. Maar voor dit wel subhanallah.Pp Imane
"Oke dus haar voet is gebroken door een paar mannen" vraagt de dokter niet-begrijpend. "Ja! Het is een bedrijf die vrouwen ontvoeren" antwoord ik. De dokter kijkt met een open mond. "OMG mijn nichtje werd ook opgepakt door hun ze is nu al vrij, maar de politie zoekt die iligale bedrijf" antwoord de dokter verbaasd. "Ik ga gips doen voor haar en daarna gaan we meteen naar de politie" zegt ze erbij. Ik knik maar wat.
-
Ze deden er gips en ze moet met krukken lopen. "Ik betaal deze wel voor jullie" zegt de dokter. "Je bent echt aardig!" Hoor ik Soraya zeggen. "Ja he" antwoord ik. "Auhw dank jullie, maar ik vond het gwn zielig dat jullie niet meteen werden geholpen dus kwam ik uit de dode hoek" zegt ze.
De dokter kijkt naar mijn arm waar ik momenteel mee aanraakt want mijn arm doet vreselijk veel pijn. "Wat is er mee gebeurd" ik leg haar alles uit dat die mannen enz. Ze pakt gips en deed hem over mijn arm. Verder had ik me ook gedocht want ik was echt vuil en Soraya ook. In ziekenhuis werden we goed verzorgt.
-
"Het is inmiddels al 19u" hoor ik de dokter zeggen. "Gaan we naar de politie om aangifte te doen" vraag ik. "Nee kom morgen jullie zouden beter eerst kunnen uitrusten, jullie kunnen overnachten in het ziekenhuis" zegt de dokter. Ooh ik zweer zij is echt de perfecte vrouw. In ziekenhuis hadden we nog gepraat en gekletst. De dokter is 25 jaar oud en is Marokkaans. Ze heet Laila.
Pp Faisal
WJw ik wil niet meer in die bedrijf werken. Normaal zou ik vandaag daar voor het eerst werken. Maar Wtf!!?? Rare werk man. Ik ga geen vrouwen confronteren om te werken. En alzeker niet mishandelen. Ik ben aangenomen maar ga meteen ontslag nemen. Ik ga morgen naar politie. Misschien klinkt dat raar dat ik mijn mattie zijn bedrijf ga snitchen maar wollah ik doe dit voor die vrouwen die daar worden gedwongen en mishandelt worden om te werken. Ik wil liever een zwerver worden dan daar vrouwen zitten te slaan en idk wat nog meer.
Ik krijg een bericht op mijn gsm.
'Meneer Faisal El...
Als u niet tegen volgende week uw belastingen betaalt neem ik je appartement in beslag.
Uw moet nog 200 euro betalen'
Pfff ik steun mijn hoofd op mijn 2 handen. Ik wrijf met mijn handen op mijn haren. Ik kan niet zomaar 200 euro verdienen. Ik heb nog maar 68 euro. Waar moet ik dan heen als ik uit deze appartement word gezet. Ik moest beter niet weg gaan van mijn moeder en zus die in Antwerpen wonen. Ik kan moeilijk terug gaan. Ze willen mij vast en zeker niet meer zien omdat ik ze heb gedropt. 1 traan komt uit mijn oog. WoW ik ben nooit gewend om te 'huilen'.
Wat voor iemand ben ik wel niet. Ik drop mijn familie voor gwn een bedrijf waar ik nu ben ontslagen. Ik heb mijn family gedropt. Volgende week word ik een zwerver.
Wat vinden jullie tot nu toe van het boek? Wat gaat er gebeuren denk je met Faisal? Hoe gaat zijn leven verder?! Deze deel is best wel een groot deel ❤️❤️
Vergeet niet te stemmen❤️❤️✨
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...