✨76

1K 72 7
                                    

"Het.. waren mensen van mijn vorige school" zegt ze.

Ik kijk haar aan.

Amine verlaat de woonkamer en gaat naar buiten.

"Waar moet ik beginnen.."

Flashback (Nadine)

Ik was een meisje. Net als jouw! Alleen ik was meer stil, beetje verlegen. OW EN ik droeg een khimaar! Staghfirulah ik heb hem uit gedaan.

In mijn vorige school haatte iedereen mij. Vanwege mijn khimaar die ik droeg. Ik werd uitgescholden en uitgelachen. Het waren de groep meisjes die zich hc gedroegen.

Tijdens de maand ramadan verbreekte ze hun vasten stiekem op school terwijl het middag was.

Ik werd geslagen door hen. Elke keer na school kreeg ik een vuist en een stomp. Mijn moeder... zag het maar ze deed er niets tegen. Ik zeg je eerlijk, ze is niet zo iemand die in het geloof focust. Ookal probeerde ik haar ermee te overtuigen. Het boeit haar niet. Ze draagt geen hoofddoek enz. Mohiem wie ben ik om te oordelen.

Die meisjes van m'n school schreeuwde tegen mij. Ze zeiden dat ze sihr en zware boze oog op me zouden doen. Ze maakte me belachelijk voor heel de school.

Paar maanden later voelde ik me heel anders. Ik werd agressief! Ik bad niet meer 5 keer per dag of las de Quran. Ik deed mijn khimaar uit en ruilde ze in, in korte kleren. Moge Allah mij vergeven.

Door dat ik zo agressief was, werd ik geschorst van school. Ik had leerkrachten geslagen door mijn agressie. Dan ben ik naar jouw school gegaan. En gebeurde er die dingens die ik je hebt aangedaan. Waar ik super veel spijt heb!

Einde flashback!

Ze begon te huilen. Ik knuffelde haar. Ik moest opeens denken aan wat ik heb mee gemaakt. Die dagen dat Selma mij mishandelde.

Ze haalde haar gsm en scrolde naar foto's. Ze klikte op 1 en liet ze aan me zien.

"Dit was ik" zei Nadine

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Dit was ik" zei Nadine.

Mijn ogen worden groot. Een foto van Nadine die een khimaar droeg. Ma sha Allah! 😍

"Dit is de echte Nadine!" Zegt ze. Ze huilt het uit.

Ik omhels haar! "Imane, ik heb spijt van alles wat ik je heb aangedaan. Selma had gelijk. Je bent een perfect meisje die veel pijn lijdt" zegt ze.

Tranen komen in me. Ik knipper ze weg. "Het is de wereldse beproeving" zeg ik.

"Ik wil terug de normale Nadine zijn" zegt ze.

"Ik ga je ermee helpen!" Zeg ik.

"Ik wil terug khimaar aandoen. Ik heb er geen meer. Ik had hele collectie maar had ze weg gegooid" zegt ze verdrietig.

"Dan kopen we nieuwe. Ik ben van plan om ook een khimaar aan te doen" zeg ik.

TIINGG!

Ik kijk op mijn gsm.

Het is Sakina!

WoW zo lang geleden!

Sakina: ewaaaaa! Lang geleden, alles goed!waarom hoor ik niets van je?!

Ik: hamdoulah met mij gaat het goed en met jouw, ik spreek je later want nu ben ik even bezig xx

"Wie was dat?"

"Ow dat was Sakina"

"Weet je mensen gaan je waarschijnlijk haten omdat je met mij omgaat."

"Wat zeg jij nou, laat hun dan boos zijn. Ik doe toch wat ik wil"

"Amine is al boos op je"

"Maar hij zal niet lang boos zijn. Ik ken hem"

Amine komt de kamer binnen.

"Heb je al in gepakt, morgen gaan we terug naar Belgie" hoor ik hem zeggen. Je kon horen aan zijn stem dat hij woedend is. Echt schattig 😂

Oke maar wat hij zei heeft lijn ogen groot gemaakt. MORGEN KEER IK TERUG NAAR BELGIË!!!

"Toevallig, ik heb ook morgen een vliegticket om naar Belgie te gaan" zegt Nadine.

"Jammer!" Zegt Amine.

"Amine gedraag je!" Zeg ik tegen Amine.

"Ik gedraag me!"

"Nee kijk hoe kinderachtig je tegen Nadine doet"

"Kijk hoe jij tegen haar doet na al die tijden dat ze je hart brak elke dag. Jij was zelfs in ziekenhuis door HAAR!!! En zij moet niet zo praten over mijn moeder! En dan zeg je nog tegen me gedraag je!?! HAH DACHT HET NIET"

"Ik Uhm ga wel even naar beneden" zegt Nadine.

Ze verlaat de kamer en ik was alleen met Amine.

"Kijk wat je doet" zeg ik boos tegen Amine.

"Wat doe ik dan?!" Vraagt hij geiriteerd.

Ik kijk hem met een dodelijke blik aan. Ik verlaat de kamer maar hij houd me vast aan men pols.

"Imane, ik wil je niet boos zien. Pff kijk in deze vakantie is er veel gebeurd en dan nog dit er ook. Ik mag Nadine niet meer al van de eerste dag niet"

"Ja maar Nadine is een goede mens. Zij had haar zelf niet in controle. Luister je kan iemand toch wel een 2 de kans geven."

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu