✨40

1.4K 79 4
                                    

"Hbiba ik ben je moeder" antwoord mijn moeder.

"H..hoezo" vraagt Soraya. "

Het verhaal lijkt net een sprookje. Ik was zwanger van je. En Khadija de vrouw die voor je zorgde al die tijd. Zij woonde naast ons, ik had ondvoldoende geld om voor jullie te zorgen dus ik vroeg ik aan die Khadija voor geld. Ze gaf me geld. Toen ik van je bevalde kwam Khadija me bezoeken. Ze wou haar geld terug maar met dat geld heb ik eten, kledij enz voor mijn andere kinderen gekocht. En ik had dan nog steeds geld te kort. Ze gaf me 320 euro. Ik kon dat niet in 1 keer betalen. Ze was ongeduldig en zei dat ze jouw wou. Ik smeekte voor niet maar ze bedreigde me. Ze pakte je van me af en ging er van door. Op dat moment kon ik niet achter haar aan want ik was te zwak door doe bevalling, maanden gingen door zelfs jaren gingen door en we vonden je niet. Sinds dien heb ik Khadija nooit meer gezien. Ze was meteen verhuisd nadat ze jouw van me afpakte. Politie deed ook niets" verteld mijn moeder.

"Dus zij was die baby in je buik, toen ik 9 jaar oud was" zegt Faisal. Mijn moeder knikt en geeft Soraya een knuffel. "Welkom zusje" grinnikt Faisal en geeft haar een duw. "Ben ik dan nu Amira of Soraya?" Vraagt ze. "Kies maar" antwoord mijn moeder. "Laten we haar gewoon Soraya noemen is veel makkelijker toch" onderbrak ik. Soraya knikt. "Wou ik net ook zeggen"grinnikt ze. "Subhanallah mijn dochter en zoon die weg zijn, zijn nu terug alhamdullah" zegt mijn moeder met trots. Ik glimlach en besef gewoon. Daarna hadden we nog gepraat over het leven van Soraya.

-

BEEP BEEP BEEP! Ik zet mijn alarm uit. Ik pak mijn gsm en lees quran. Na 10 minuten ongeveer ga ik naar de badkamer en verricht de woedoe daarna het gebed. Ik doe dan dit aan. ⬇️⬇️

Dan ga ik ontbijten

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Dan ga ik ontbijten. Ik ben de enige die wakker is. Besef dat Soraya al die tijd mijn zusje was. Ik was al die tijd niet de jongste in huis. Ik wou zo graag een zusje en al die tijd had ik een zusje maar ik wist het niet.

Ik ga naar de spiegel en bedek mijn blauwe plekken op mijn gezicht met een beetje foundation.
Ik doe mijn schoenen aan pak mijn oortjes en luister naar quran. Zo rustgevend in de ochtend als je naar quran luisterd. Ik ga naar de bushalte. Ik ben best wel vroeg. Na 10 minuten komt de bus. Ik stap in en scan mijn kaart. Ik ga vanachter zitten.

-

Ik pak mijn boeken. Sakina is te laat voor de les. Dan maar alleen zitten. "Oke mensen jullie weten dat binnen 3 weken examens zijn. Ik hoop dat jullie er goed voorbereiden want het zijn jullie eind examens" zegt de docent. Ik ga vandaag beginnen in sha allah. Er word aan de deur geklopt. Dat zal Sakina zijn. De deur gaat open. Het is Amine. Er verschijnt automatisch een glimlach op mijn gezicht en er vliegen vlinders in mijn buik. Wat heb ik hem gemist na weken.

Pp Amine

"Ik ben te laat" zeg ik droog. "Neem plaats naast Imane" antwoord de docent. Mijn ogen worden groot wanneer ik Imane zie. Zij is terug. Het liefst wil ik haar knuffelen. Ik ga naast haar zitten. Haar lekkere geur heb ik gemist. "Waar was je al die tijd" zeg ik. "Uhm ik vertel je wel straks" antwoord ze met een glimlach. Ik knik en glimlach terug.

De bel gaat. Ik help Imane met haar boeken aangezien haar andere hand in gips zit. "Dankje" zegt ze. "Geen probleem" antwoord ik en ga naar mijn vrienden. Ze praten heel de tijd over Faisal. "Ewa saff we weten dat hij hier is" antwoord ik. "Ja maar hij heeft Achraf aangepakt. Die hebben een groot ruzie" zegt Mo. "Omdat Achraf al die tijd Imane mishandelde wanneer dat Faisal in Brussel was" zegt hij erbij. Mijn lippen krullen naar boven. Haha jammer voor Achraf man. "Imane is terug eh" grinnikt Samir terwijl hij naar mij kijkt. "Oeelalaaaaa" schreeuwen al mijn vrienden. "Zijn jullie niets gewoon ofs. Ik heb haar gewoon gemist als Uhm.. klasgenoot." Zeg ik treuzelend. "Jaja" grinnikt Samir terwijl hij met zijn wenkbrauwen op en neer beweegt. "Eh hou je bek jij voor dat ik jouw een klap geef" zeg ik serieus en geïrriteerd naar hem. Toen was hij stil. 😏

Pp Imane

Sakina is vandaag niet op school. Ik bel haar via mijn gsm.

"Hey imanekeee"

"Ewa waar ben je dropper"

"Tagzaaaa, ik ben thuis. Ik voelde vanmorgend niet goed."

Toen hadden we nog wat gepraat en gelachen tot de bel ging.

-

School is eindelijk klaar. Ik kan weer naar huis gaan. Ik pak mijn tas en loop naar buiten.
"Imane wacht" hoor ik Amine zeggen. Ik kijk naar zijn groene ogen.

Hier is een nieuwe deeel waar jullie niet op konden wachten ❤️ 😂
Vergeet niet te stemmen ❤️❤️

Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu