Er is iets met hem!
"Je mag naast Imane gaan zitten" hoor ik de docent zeggen.
Hij komt naast me zitten en pakt zijn werkboek. Verder praat hij niet met me of kijkt hij naar me.
Ik concentreer me bij de les.
Totdat ik zachte gesnik hoor. Ik kijk naast me en zie dat de ogen van Amine rood zijn.
Ik kijk hem verbaasd. "G..gaat het" vraag ik zachtjes. Hij kijkt naar me en knikt kort.
Wat is er met hem??
Na de les ging ik naar hem.
"Imane, je was toch boos op mij en nu kom je opeens plakken" zegt hij geiriteerd en liep door.
Ik kijk hem verbaasd aan. Kijk wat ik met hem heb gedaan. Hij heeft gelijk.
Ik blijf stil staan. Niemand wilt mij meer! Een traan verlaat mijn oog. Ik ga op een bank zitten.
Sakina komt naar me toegerend!
"Kom ik ga die Nadine nog kapot slaan" hoor ik Sakina hijgend zeggen.
Ze houd me aan men pols vast en rent naar Nadine.
"WaT MoeTEn JulLiE" hoor ik Nadine scheef zeggen.
Sakina duwt haar kei hard op de grond. "WAAROM DE FUCK VERZIN JE LEUGENS OVER IMANE?!!" Schreeuwt ze.
Ik probeer haar tegen te houden maar ik dacht laat.
Iedereen van de school komt.
Sakina geeft Nadine een klap op haar gezicht. "LUISTER AMINE IS VAN IMANE NIET VAN JOUW" schreeuwt ze nog. Terwijl Amine er bij stond.
Iedereen keek naar Amine. "Wat kijken jullie?!!" Zegt Amine geïrriteerd. Hij is zwaar geïrriteerd vandaag.
Ik besloot om naar de wc te gaan. Ik huilde het uit. Ik pak een zakdoek papier en veeg mijn tranen weg.
Nadine komt de wc binnen. Haar gezicht is een beetje bebloed en ze heeft een open mond. Dat Sakina dat allemaal gedaan heeft.
Ze grijpt me aan mn keel. "Luister! Ik ga jouw leven nog kapot er maken dus wacht maar af" dreigde ze. Ik duwde haar van me af. Ze liet me los.
Ik ging naar buiten. Ze achtervolgde me. Ze gaf me een duw. Ze grijpt me alweer aan mijn keel. Alles draait! Ik zie allemaal witte sterren rond me. Mijn ogen gaan dicht.
Pp Sakina
Ik heb die Nadine goed te pakken gehad. Ze rende naar de wc. Iedereen lachte en juichte voor me.
Ik glimlach. Ik zie geen Imane.
Waar is ze?!
"IMANE!!!" Schreeuwt Amine kei hard. Hij rent zo snel als een paard naar de andere kant van de 'speelplaats'. Ik kijk wat er daar gebeurd.
Nadine grijpt haar aan de keel. Ik loop naar hen. Amine duwt Nadine kei hard.
"RAAK HAAR NIET AAN VIEZE SLET" schreeuwt hij.
Ik loop naar Imane die op de grond ligt. Ik probeer haar wakker te schudden.
Nadine huilt en gaat naar de wc.
Amine pakt Imane op en legt haar op de bank. Zo schattig die 2! Jammer dat Nadine er bij is gekomen. Die vuile shaitan!
Ik ga naar hun. "Imane word wakker" zeg ik zachtjes.
De docenten kwamen. Ze voelden aan Imane haar pols of haar hartslag nog goed was.
Ze belden meteen de ambulance.
Ik hoor mijn hartslag al via mijn oor. ER IS IETS MET IMANE?!
Ik zak neer en huil het uit. WAAROM MOET ZIJ ZOVEEL PIJN LIJDEN?! WAAROM MOGEN MENSEN HAAR NIET ALS ZIJ NIETS KWAADS DOET?!
Met woede sta ik op. Ik zoek naar Nadine. Ze komt toevallig naar buiten. Vol woede loop ik als een bliksemschicht naar haar en spring op haar af.
Ik geef haar vuisten op haar hoofd. Ze schreeuwt van de pijn. Ik trek aan haar haren en geef haar een harde klap. "RAAK IMANE NOG 1 KEER AAN EN JIJ BENT ERAAN!!!" Schreeuw ik met tranen in mijn ogen. Ik geef haar nog een harde klap.
Iemand houd me tegen.
"LAAT ME LOS" schreeuw ik boos terwijl ik me omdraai om te zien wie het is. Het was Samir!
Nadine gaat er van door. Ik zie de ambulanciers Imane inpakken op zo'n bed.
Ik loop snel naar haar. Ik houd haar hand vast.
"Het komt goed" zeg ik zachtjes.
De bel ging! Ik pak mijn tas en ging naar men lokaal. Ik ben op dit moment zo zwaar geiriteerd, even moet er niet met me gesproken worden.
Ik heb te veel aan mijn hoofd.
-
Na school! De secretariaat roept me.
Vast en zeker over Imane. Ik ga naar hun. Ik kijk hun vragend aan.
"Uhm ja we proberen Imane's moeder te bellen om haar te informeren dat haar dochter in ziekenhuis is maar ze neemt niet op. Zou jij naar die moeder gaan en haar vertellen over haar dochter?!"
Ik knik kort en ga naar buiten. Mijn hoofd doet zo veel pijn.
Mohiem mijn planning voor nu is eerst naar de moeder gaan van Imane. En daarna naar Imane zelf gaan.
Ik hoop dat er niets met haar is.
Pp Imane
Ik doe mijn ogen zachtjes open. Ik zie overal een beetje wazig. Maar na een aantal knipperen word mijn zicht scherper en scherper.
Ik kijk om mij heen en zie dat ik in ziekenhuis lig. Huh?! Wat doe ik hier. Ik besef dat ik minder makkelijk kan ademen.
Ik heb 2 kabels op mijn pols en onder mijn pols. Ik hoor zo telkens piep geluid. Mijn hartslag zeker!
Wat is er gebeurd?! Mijn hand leg ik op mijn hoofd. Ik heb extreem hoofdpijn.
Zoveel vragen dwalen in mijn hoofd. Er komt een dokter binnen. "Wat doe ik hier?!" Vraag ik.
"Ow je hebt een ongelukje op je school gehad en nu zijn we nog aan het kijken wat je hebt" zegt de dokter aardig.
Ik glimlach naar haar. Ik probeer me te herinneren wat er is gebeurd. Maar het gaat moeilijk.
Pp Sakina
Ik bel aan. De moeder van Imane doet open. "Uhm.. je dochter zit in" ik word onderbroken door haar. "Wat is er nu weer met mijn dochter, gaat ze weer met gasten om." Zegt ze met een opgetrokken wenkbrauw.
Ik kijk haar scheef aan.
"Ze.. zit in ziekenhuis" zeg ik terwijl ik naar de grond kijk.
Haar ogen worden groot. Ze kruist haar armen. "Waarschijnlijk door die gasten waar ze om gaat. Misschien zat ze daar te vechten" zegt ze boos.
"Excuseer! Kijk hoe je praat over je bloedeigen dochter. Ze gaat niet met gasten om. Ze gaat met mij om. Toon wat respect aan je dochter" zeg ik terwijl ik mijn woede bedwing.
Ze slaat de deur kei hard dicht. WOW! Hoe kinderachtig kan je wel niet zijn?! Dacht ik in mijn eigen.
Pray for New Zeeland!
Inna lillahi wa Inna alayhi raji3oen 💔😭
Moge Allah die 40 doden moslims beschermen tegen het hellevuur.
Moge Allah alle moslims die in oorlogslanden beschermen tegen het hellevuur
Moge Allah al de moslims beschermen tegen het kwade.
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...