Ik kreeg kippenvel toen ik las "zelfs je moeder zal je haten"
Ik ga me niet laten doen door deze meid dus stuur ik haar terug.
"Oh ik hou van die mensen op school!" Hoor ik Soraya zeggen. "Ja heb je al vrienden gemaakt" zeg ik snel. "Ja zoveel echt mhayak veel opeens" antwoord ze blij. Ik glimlach naar haar. "Maar let op sommige zijn slangen, ze gaan slijmen maar achteraf gaan ze afstand nemen" antwoord ik.Ik moest opeens aan die insta tekst denken.
Ik steek boeken in mijn tas en ETEN. Anders verhonger ik op school en moet ik als een zwerver eten vragen aan random mensen.
"Ga je morgen naar je vader" vraagt Soraya. "Het is ook jouw vader eh" antwoord ik. Ze glimlacht. "Kom anders mee, kan hij je ook zien" zeg ik. Ze accepteert het en glimlacht.
Ik ruim nog snel mijn kamer op. Ik hoor ineens het oproepgebed. Ik pak mijn gebedskleed en zet hem in de richting van Mekka. Ik pak een khimaar en doe hem aan en verricht mijn gebed.
Als ik klaar ben met studeren ga ik een khimaar aandoen. Dus volgend jaar in sha Allah.
Mijn school verbied het dus vandaar dat ik hem niet nu aandoet. Want als ik hem buiten school aandoe en dan wanneer ik op school ben moet ik hem uitdoen.
Ik wil als ik iets aandoe dat ik hem aan laat tot ik in mijn huis ben.
Mohiem ik denk zo dus ja. 😄
Na het gebed, ga ik naar beneden. Waar ik mijn moeder tref. Ze kijkt tv. Ik kijk met haar mee. Ik geef haar een kus op haar voorhoofd.
Stel dat Nadine gelijk zou hebben. Stel dat mijn moeder mij niet meer zou mogen. Maar voor welke reden dan Imane? Dacht ik. Ik doe toch niets verkeerds dus geen zorgen!
-
BEEP BEEP BEEP! Met mijn wijsvinger druk ik op het 'stop' knop. Ik ben nog moe man.
Mijn gedachtes vliegen opeens naar Nadine!
Tfoe nu heb ik helemaal geen zin in school.
Met moeite sta ik op. Ik strek me uit. Ik ga naar de badkamer en besloot om te gaan dochen. Dan ben ik in de ochtend lekker fris.
Na het douchen verricht ik mijn gebed en ja jullie weten ondertussen wel mijn ochtend routine.
Vandaag gaat het 17 graden zijn. We zijn al inmiddels in Maart. Tijd ging zo snel. Besef gwn nog 4 á 5 maanden en ik ben afgestudeerd in sha allah!
Ik besloot om vandaag dit aan te trekken.
Ik maak Soraya wakker. "Laat me slapen" zegt ze met haar ochtendstem. Ik ga naar beneden. "Sbah el ghair" hoor ik mijn broer zeggen."Sbah el Noor" antwoord ik.
Hij maakt een belegd broodje met tonijn enz. "Eh ik ga straks met je mee naar mijn vader" zegt hij.
Opeens is het huis zo druk vergeleken met vroeger toen Soraya en Faisal er niet waren.
Ik knik. Hoe weet hij dat ik naar daar zou gaan.
Ik loop naar boven en maak Soraya voor de laatste keer wakker. "OMG Imane je bent faking irritant" zegt ze geiriteerd.
Ze staat op en geeft me een klap. Met een open mond kijk ik haar aan. "Zomaar geef je mij een lap" zeg ik lachend. "Ja, sorry maar in de ochtend moet je mij niet iriteren" zegt ze ook lachend.
-
Ik stap in de bus. Ik zie Nadine. Pff moet ze ook heel mijn ochtend verpesten. Ze pakt dezelfde bus als mij. Ze heeft vandaag een mini shortje aan met een korte krop-top.
Wesh zij denkt zij is op vakantie. Zij is rustig in België. Zowieso om Amine te verleiden. Ze is hier amper een week. Besef gewoon wat ze doet.
Ze kijkt me dodelijk aan. Ik ga naar achter. Ik zit op een 2 persoonsbank (jullie snappen me wel 😂)
Via mijn ooghoeken zie ik dat Nadine steeds naar me kijkt. Ik kijk naar haar.
Ze kijkt me vies aan. Ik negeer haar. Ze blijft naar me kijken en dat begint me te irriteren. Ik kijk naar haar en geef haar een handgebaar van 'wat is er'.
Ze gunt me nog snel een vieze blik. Ik zie dat Amine de bus instapt. Hij ziet me en rent op me af. "Ewaaaa alles goed" hoor ik hem blij zeggen. Ik knik.
Ik schuif op zodat hij naast me kon zitten.
In de bus kijk ik nog even naar Nadine. Ze gleed met haar vingers over haar nek. Zo van 'i gonna kill you' zeg maar.
Ik probeer mijn lach in te houden.
Amine ging nog snel op zijn gsm. Hij ging op snap! "Kom even snel een foto" hoor ik hem zeggen. OkE dacht eerst na maar accepteert het!
Daarna hadden we gelachen en gepraat. Ik zag gwn hoe jaloers Nadine was. Er kookte gewoon water in haar ogen. Ze werden vurig.
Aan de ene kant wil ik haar niet boos maken ofs. Maar ze moet niet jaloers zijn...
Weetje ik ga gewoon normaal doen tegen haar. Ik ga hier niet pesten of zwart maken ik wou dat nooit doen ofs.
Mijn gedachtes werden onderbroken door Amine. "We moeten uitstappen hmara" grinnikt hij. Ow haha ik stap uit de bus.Nadine stopt even. Ik en Amine lopen voor bij haar. Ik kijk achter me en ze stapt achter ons. Zou ze iets van plan zijn?!
Hier is een nieuw DEELTJEEE!!!!
900 woorden ongeveer voor deze deel ❤️❤️
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomantizmImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...