"Rustig maar, je kan bij ons wonen" hoor ik Imane zeggen.
Pp Imane
"Nee zot, ik vind wel ergens iets of" antwoord Soraya. Ik kijk haar teleurstellend aan. "Ik zweer op de graf van mij eigen dat je bij mij ga wonen." Zeg ik iets streng. "Ik logeer wel enkele daagjes" zegt ze. "Nee Soraya wollah kom bij ons wonen, ik ga ineens wat afrekenen met jouw family" hoor ik Faisal zeggen. Pff wat heb ik hem zo zwaar gemist. Ik ben alhamdullah blij dat we hem terug hebben gevonden.
"Nee! Aub niet naar mijn family ge.. gaan. W.. want z.. ze zijn te erg" zegt Soraya bang. "Ik kom wel bij jullie wonen als jullie beloven niet naar hen te gaan" ik omhels Soraya. Mskiena zij is echt bang.
"Ik weet niet eens wie je family zijn" zeg ik. Ze kijkt naar mijn broer. "Faisal aub ga hun niet opzoeken. Anders kom je in problemen en ik ook natuurlijk" zegt Soraya smekend. "Saff zolang je bij ons woont ga ik niet naar hun beloofd" zegt Faisal.
-
We zijn aangekomen in Antwerpen. OMG ik ben zo blij. Soraya woont nu bij ons. Ik hoop dat mijn moeder het gaat accepteren. Als ik haar het verhaal verteld van Soraya dan gaat ze het waarschijnlijk wel accepteren.
Ik stap uit de auto. "Wauw Antwerpen is zo groot en mooi" hoor ik Soraya zeggen. "Waar woonde jij dan" vraag ik. "Ik woonde in een kleine dorpje. Met rare mensen" antwoord ze. Aangekomen bij de voordeur. Wat voelt het fijn om weer voor de deur van je huis te zijn. Eindelijk weer thuis. Mijn broer die na jarenlang ook terug naar huis gaat en we hebben een nieuwe bewoner in ons huis namelijk Soraya. Ik ga haar heel het huis rondleiden. Enz het gaat echt leuk zijn met haar. "Ik ben echt blij dat je bij ons komt wonen" zeg ik. "Zeker? Want ik heb dat gevoel niet" ik geef haar een duwtje. "Ik zweer op mijn graf dat ik blij ben dat je er ook bent"
Het is pikdonker. We zijn best wel laat vertrokken van Brussel. De buren doen hun voordeur open en gaan naar buiten. Ze zien ons. "I...Imane" zegt mijn buurvrouw snikkend. Ze omhelst mij hart. "Oh waar hangde je al die tijd ik was bezorgt" zegt ze huilend. Ik troos haar. "Morgen moet je je aanmelde bij de politie" hoor ik haar zeggen. Ik knik. Ik kijk naar Faisal. "Ewa madam herken je mij niet meer" zegt Faisal blij. "OMG ben jij dat Faisal" hoor ik die buurvrouw blij zeggen. "Ja" antwoord Faisal lachend.
"En wie is deze meid" vraagt de buurvrouw. "Ik ben Soraya" zegt ze met een glimlach. "Ooh echt mijn hart is nu opgelucht omdat je terug bent" zegt de buurvrouw.
-
Na een halfuur gepraat met de buurvrouw zijn we al thuis. "WAJOW wat is deze huis toch verandert ik ben blij dat ik hier terug ben" hoor ik Faisal zeggen. Ik glimlach. Wat ben ik ook blij. Ik geef Soraya een knuffel. "Welkom bij je nieuwe huis schat" zeg ik. Phel dat zij mijn dochter is en voor het eerste keer naar huis gaat. Zij glimlacht vol trots.
Welke dag is het vandaag!? Ik kijk op mijn gsm die inmiddels al is opgeladen.
55 oproepen van Sakina gemist
3 oproepen van Achraf gemist
139 oproepen van mijn moeder gemist
Zie ik nog net op mijn gsm. WoW zoveel! Ik snap het wel ik was vermist. Snel keek ik nog naar de datum. Het is vandaag woensdag. Morgen is het dan donderdag. (Ik voel me phel leerkracht van 3 de kleuterklas😂 ).
Ik ga morgen niet naar school. Ofwel dan ga ik Sakina weer zien. En Amine ☺️! Maar waarschijnlijk heeft hij niet door dat ik er niet was ofs. Het intereseert hem niet.
Ik besloot om pas in de namiddag naar school te gaan. In de morgend ga ik naar politie om me aan te melden. "Soraya jij moet je ook melden bij de politie van jouw buurt" zeg ik tegen Soraya die al op de zetel tv lag te kijken. Ze voelt haar direct thuis. Maar zoveel te beter want het is ook haar huis.
"Uhm mensen van mijn buurt hebben waarschijnlijk niet eens door dat ik leef of dat ik vermist ben" antwoord ze emotioneel. Ik troos haar. "Wat gebeurde er eigenlijk toen je nog bij je ouders leefde" vraag ik zachtjes. "Eigenlijk zijn dat niet mijn echte ouders, ik ben geadopteerd door hun" antwoord Soraya.
Leuk dat je weer deze deeltje hebt gelezen. Vergeet niet te stemmen en tot de volgende deel. ❤️❤️
JE LEEST
Na moeilijke tijden komen makkelijk tijden❤️
RomanceImane hadt vroeger een heel moeilijk leven. Zij werd niet hoed behandelt door andere mensen. Zowel een groep jongen als een groep meisjes haatten haar. Haar family zal achteraf haar ook haten door een leugen. Ze heeft alleen haar moeder die haar ach...