4. kapitola | Tam za oceánem

1.3K 121 56
                                    

/24.8. 1977/

Amerika. Spojené státy americké. USA. Země nového světa. Nejpokročilejší a nejlepší země na světě. Tak praví někteří, kteří v Americe žijí. Britové říkají, že Američané žijí svůj americký sen a na nose mají posazené růžové brýle. Tato láskyplná a v tuto chvíli snad nevinná nevraživost mezi Brity a Američany tu byla vždycky.

Skvělým příkladem byly sestry Goldsteinovy. Ta starší, Tina, se rozhodla přestěhovat se do deštivé země, kde žila její životní láska, Mlok Scamander. Zatímco Queenie zůstala v New Yorku zase společně se svou životní láskou, Jacobem Kowalskim. Společně měli jednoho syna, Marcuse Kowalskiho.

Když se Marcus v roce 1930 narodil, pár z něj měl velikou radost. Queenie byla vynikající matka, která díky své vytříbené schopnosti číst myšlenky věděla o každé potřebě jejího synka, který nikdy nestrádal. Jacob mu byl skvělým otcem, velmi milým a přívětivým. Studoval v Koločarech, americké škole kouzel, kam chodila i Queenie, takže nebyl důvod, aby Marcus studoval jinde.

Marcus se v posledním ročníku zamiloval do krásné a chytré o tři mladší čarodějky, Caroline Fluryové. Stejně jako většina Američanů, ona nebyla původní. Přistěhovala se do Států se svou rodinou, když utíkali před mudlovskou válkou. Její rodiče sice byli kouzelníci, ale žít v Bruselu nebylo ideální.

Marcus si byl moc dobře vědom, že brzy opustí svou školu, ale nenechal vzdálenost, aby rozbořila jejich vztah ani lásku. Začal pracovat na Americkém ministerstvu kouzel, ale každou menší příležitost využil k tomu, aby mohl nenápadně navštívit svou milovanou Caroline.

Když Caroline vystudovala, Marcus už byl zapracovaný a měl stálý - velmi pěkný - plat, i přestože pocházel z rodiny, kde jeho otec byl obyčejný mudla. Svou pílí a cílevědomostí dohnal - a často předčil - své čistokrevné kolegy. Když začal Marcus pracovat, byl to teprve začátek padesátých let, kdy už mnoho kouzelníků začalo lépe nahlížet na mudlorozené a nečary jako takové.

Ve dvaceti jedna letech Caroline otěhotněla se svou první dcerou, Alice Kowalski. Malá Alice, narozena v roce 1954, stejně jako bratránek Andrew, se vždycky velice podobala své babičce Queenie. Ta z ní vždycky dělala princeznu a moc ráda s ní trávila čas. Marcus se do své dcery naprosto zamiloval a Alice si velmi snadno zvykla na luxus, který jí její otec svou těžkou prací mohl poskytovat.

Caroline věděla, že Alice zdaleka nemá položené své životní ambice na dobré kariéře či ženské nezávislosti. Ba naopak, Alice se chtěla pouze dobře vdát, aby se v budoucnosti o ní nestaral její otec, ale její manžel. O šest let později, v roce 1960, se Marcusovi a Caroline narodila druhá dcera, Irene Kowalski.

Její charakter byl naprosto jiný než její starší sestry. Alice byla realista a myslela ve svém životě jen na vdavky. Zatímco Irene měla hlavu v oblacích a vždycky inklinovala spíše k zemi své pratety Tiny, která ovšem zemřela, když Irene byly pouhé čtyři roky, a samozřejmě prastrýčku Mlokovi.

Irene milovala Británii, o tom zdaleka nebylo pochyb. Queenie s Jacobem často cestovali do Velké Británie, konkrétně do Whitby, kde Mlok bydlel. Když v roce 1964 zemřela Tina, Queenie s Jacobem začali jezdit do Whitby častěji, protože nechtěli, aby tam byl Mlok sám. I když jim nespočetněkrát vysvětloval, že se sám opravdu necítí. No a když jeli Queenie a Jacob do Británie, malá Irene vždycky toužila po tom jet také. Nikdy si moc se svou sestrou nerozuměla, zatímco vždycky našla řeč se stejně starou sestřenkou Stefani.

***

„Viděli jste to?" práskla novinami o stůl Caroline Kowalski. „Už o tom píší i Informátorovi. Andrew Scamander je mrtvý! Zabit na veřejnosti, kde bylo stovky lidí!"

Chvíle lásky | ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat