33. kapitola | Sněží, sněží

763 89 65
                                    

/2.12. 1977/

Podzimní listí odfoukl vítr a bradavické pozemky zasypaly závěje sněhu. Byl tu první adventní víkend, což znamenalo, že Vánoce se kvapem blížily. Každý student si srovnával v hlavě, zda chce odjet Bradavickým expresem domů či zůstat v Bradavicích.

Lily Evansová byla zrovna jedna z těch, které zůstaly v Bradavicích vzhledem k tomu, že její rodiče byli po smrti a její sestra Petunie se přiklonila k možnosti, že raději Vánoce stráví pouze se svým manželem Vernonem, jeho sestrou Marge a také jeho rodiči. Ke svému rozhodnutí došla i její nejlepší kamarádka Hestia Jonesová, která vlastně neměla rodinu, ke které by se vracela.

James Potter se rozhodl, že první Vánoce se svojí milovanou přítelkyní Lily stráví vzhledem k tomu, že jeho rodiče - Fleamont a Eufemia Potterovi - měli práce na ministerstvu více než nad hlavu. V závislosti na tom v Bradavicích zůstával i Sirius Black. I Remus Lupin se rozhodl pro Vánoce strávené ve škole, protože pro něj měly mnohem větší hodnotu, když se strávil se svými přáteli.

Od smrti Hope Lupinové, jeho milované maminky, se mezi ním a jeho otcem otevřela hluboká propast, která se stále zvětšovala. Navíc v jednom ze svých nedávných dopisů zmínil, že dostal práci i na svátky, když už má odrostlého syna. Remuse něco takového nemrzelo, protože alespoň mohl strávit více času v Bradavicích. Poslední Poberta, Peter Pettigrew, nemohl trhat partu a také oznámil svým rodičům, Neilovi a Willow Pettigrewovým, že i on prožije svátky - a samozřejmě Silvestr - s partou svým přátel. Stejný postoj zachovala i Aria Pettigrewová, o dva roky Peterova mladší sestra.

Poté tu byla Stefani Scamanderová, která čelila těžkému rozhodnutí, jak své Vánoce stráví. Rozhodla se, že počká ještě, jak se události vyvinou a místo starostlivého rozhodování přijmula pozvánku od Siriuse Blacka na horkou čokoládu do Medového ráje v Prasinkách.

,,Tak tohle je to místo, které tak moc miluješ?" zaculila se hnědovlasá Mrzimorka, když stáli před Medovým rájem.

,,Copak? Čekala jsi něco jiného? Je to snad na tebe moc málo načančané?" zašklebil se na oko uraženě Tichošlápek a ona mu rychle dala odpověď, aby si nevymýšlel pohádky.

,,Kdepak, já miluju sladkosti!" uklidnila ho dívka a pohladila si svoje tříměsíční bříško. ,,Zvláště v téhle době. Ale jen mě překvapilo, že jsi mě nevzal do nějakého baru nebo hospody."

Sirius přivřel víčka. ,,No, přeci bych těhotnou dívku nevzal do baru nebo hospody. Kromě toho, já zbožňuji sladkosti... i když to na mě není vidět," zabušil do svého pekáče buchet, načež se Stefani rozpustile zasmála. ,,Co je na tom k smíchu? Jsem totální nakorbenec."

,,Samozřejmě, samozřejmě," odsouhlasila mu s ironií v hlase a posadila se k jednomu ze stolů. ,,Mě stejně přijde, že majitelé těchto obchůdků musí svojí práci naprosto zbožňovat."

,,To bez pochyb," souhlasil černovlasý mladík. ,,Medový ráj vlastní Ambrosius Flume s jeho ženou a ten pro svojí práci žije. Určitě jako tvůj strejda Florián Fortescue."

,,Florián má smysl pro tradici," přikývla Stefani. ,,Prostě je to Zmrzlinkářství v rodině Fortescue už po generace."

,,Siriusi, copak si dáš?" přitočil se k jejich stolu pan Flume, majitel tohoto obchodu. ,,Doufám, že nejdeš pro další Škytací bonbóny pro školníka Filche. Minule jsem opravdu těžko vysvětloval, že s tím nemám nic společného."

,,Kdepak, dneska potřebuji jen karamelky - jazyk jako jelito pro profesorku McGonagallovou," prohlásil velmi sebejistě mladý Black a majitel Medového ráje se zhrozil. Stefani v tu chvíli vybuchla smíchy, protože už to nevydržela. ,,Dělám si legraci, pane Flume, nemusíte se bát. Dneska jsem vzal jen sebe a tady mojí... kamarádku na horkou čokoládu. Mohl byste nám, prosím, dvě přihodit? Já bych k tomu poprosil ještě lékořicové hůlky."

,,Skvěle, teď se mi opravdu ulevilo," uchechtl se Ambrosius a naznačil, jak si rukávem utírá čelo. ,,A vy slečno? Dáte si něco k horké čokoládě?"

,,Já bych poprosila ještě dvě čokoládové žabky," zaculila se jako malé dítě a Sirius si ji změřil pohledem. ,,No co! Ta čokoláda je prostě dokonalá! Nedělám to kvůli kartičkám, prosím tě. Ty mám všechny."

,,Jasný, jasný," zasmál se pobaveně Sirius a pohlédl ven z okna, jak se z nebes sypal všechen ten sníh. ,,Tohle se mi líbí na Skotsku. Ne každé Vánoce v Londýně jsou bílé a zasněžené. Ale tady mám člověk skoro až do pasu, když jen šafář Hagrid neodklízí."

,,Snažím se mě přemluvit, abych na Vánoce zůstala v Bradavicích?" odhalila jeho záměry Stefani a podezřívavě přivřela svá víčka. Sirius pochopil, že byl právě odhalen a vzdal to s touhle hrou. ,,Věř mi, i já mám ráda celé tyhle Vánoce a představa, že je strávím tady s vámi je taky velmi pěkná. Ale není to tak dávno, co Andrew zemřel, takže si myslím, že v rámci zachování soudržnosti rodiny to musím udělat."

,,Mám takový pocit, že ani Irene se nechce na Vánoce k tvému dědovi," snažil se jí stále zavdat příčinu nejezdit pryč, ale Stefani moc dobře věděla důvod, proč se Irene nechce na Vánoce z Bradavic. ,,Jsem si jist, že jedny Vánoce v Bradavicích by si mohla zasloužit."

,,Siriusi, překrucuješ to," pozvedla své obočí. ,,Irene nechce na Vánoce k dědovi Mlokovi, protože přijede její rodina z Ameriky, aby ji zkontrolovala. Jenže Irene si může být maximálně řešit, že celá naše povedená rodinka bude naprosto vděčná za dceru, která utíká z domova a nechala se vyhodit z Koločarů, až jim prozradím pravdu ohledně mého těhotenství."

,,Peter mi říká, ať si užívám poslední měsíc a ať mám hodně sexu," vypadlo ze Siriuse a Stefani zprvu nechápavě přivřela obočí ,,protože až to doma na Vánoce řekneš, tak mě Kevin Scamander vykastruje."

,,Peter je nechutnej," otitulovala jejich společného kamaráda. ,,To určitě nebude kmotr toho malého prcka."

,,Na tom se shodneme," zaculil se Sirius Black, ale poté zvážněl. ,,A kdo bude kmotr malého -možná našeho - prcka?"

,,Tady máte vaše dobrůtky," přitočila se k dvojici Lizzie Flumeová, manželka Ambrosiuse. ,,Nechte si chutnat."

,,Přemýšlela jsem o tom," nenechala to téma jít, když se Lizzie vzdálila od jejich stolu. ,,Myslím, že otcem tohohle miminka bude jen jeden z vás, ten druhý se o něj bude zajímat též velice silně. A přeci jenom, chceme pro to miminko kmotra, kterému na něm bude maximálně záležet. Takže jsem pro to, aby kmotrem byl ten druhý."

Sirius se zamýšlel nad její myšlenkou a uznal, že je to chytré. Při představě, že on bude otcem, tak bral za logické, že k tomu miminku stále bude mít blíž Remus než James s Peterem. Nedával jim to za zlé, ale věděl, že to takhle bude. ,,Souhlasím," pokýval hlavou s úsměvem. ,,To je dobrý nápad."

,,Díky," oplatila mu úsměv a rozbalila si svou čokoládovou žabku. ,,A vlastně jsem se tě nezeptala nikdy, co chceš dělat po škole? Jsem si tedy vědoma toho, že máš nějaké dědictví po tvém strýčkovi Alphardovi, ale pracovat stejně musíš, ne?"

Černovlásek si povzdechl. ,,Sice budu muset žít skromněji, omezit drahé whisky a cigarety," pověděl jí, ,,ale ano, rozhodně z toho vyžiji nějaký ten rok. Blackovi jsou zkrátka v balíku. Nedělám to, protože bych nechtěl pracovat, ale protože si myslím, že bych skončil brzy mrtvý. Utekl jsem z domova, jsem krvezrádce a pro mojí rodinu pravděpodobně top priorita na zabití."

,,To je celkem drsné," zhodnotila trochu ztrápeně Stefani a on si povzdechl.

,,Možná drsné, ale je to realita," nakrčil ramena. ,,Rozhodl, že upřednostním morální hodnoty před pohodlným životem. Ano, rád bych se stal například bystrozorem a chránil svou zemi oficiálně, ale nemyslím si, že se jedná o moudré rozhodnutí," na chvíli se odmlčel, ,,ale flákat se rozhodně neplánuji. Nechci být sedící kachna, to opravdu ne. James mi říkal o nějaké odbojové organizaci, kterou zhotovil Pošuk Moody s Brumbálem. Patří do ní i Fleamont s Eufemiou Potterovi. Tam se chci přidat a bojovat proti tomu Smrtijedům."

,,To je statečné," odvětila Stefani, ,,ale sebevražedné. Nevím, jestli bych chtěla být součástí něco takového s vědomím, že mám doma dítě. Neber mě za slabocha a zbabělce, ale přeci jenom, budu matkou a musím myslet v první řadě na to, aby to moje dítě přežilo."

,,Samozřejmě," přikývl chápavě. ,,Jsi matka - možná mého - dítěte a budu tě chránit nehledě na veškeré okolnosti. Nebudu chtít, abys do Fénixova řádu vstupovala, když nebudeš chtít."

Chvíle lásky | ✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat