Jméno: Úsvit
Plemeno: Lapponian herder
Pohlaví: pes
Věk: 3,5 roku
Postavení: Hlavní hlídkař
Něco o něm: Úsvit je milý a přátelský pes, který však není moc společenský. Nejraději je ve společnosti pár psů, kterým důvěřuje. Je sice milý, ale promluvy, urážky a podobné věci si rozhodně nenechá líbit a když chce, umí se naštvat. Je na něj spolehnutí a vždy dodrží to, co slíbí. Vždy nejdříve přemýšlí a až potom jedná a nikdy nejedná bezhlavě. Je velmi bystrý a pozorný, proto mu téměř nic neunikne. V těžkých situacích umí zachovat chladnou hlavu a rychle jednat. Je velmi rychlý a umí i docela dobře lovit. Není však moc dobrý v boji. Boji a jiným sporům se snaží raději vyhnout, ale pokud už k nějakému sporu dojde, vydá ze sebe vše a využívá především svou rychlost, než sílu, kterou sice také má, ale ne moc velkou. Vždy myslí více na ostatní než sám na sebe a nikdy by nikoho nenechal v nesnázích. Je nedůvěřivý vůči cizincům a vždy mu nějakou dobu trvá, než si k někomu vybuduje důvěru. Je oddaný smečce a nikdy by ji nezradil. Své jméno získal proto, že každý den vstává už za úsvitu, aby mohl jít rozdělit hlídky.
Minulost: Narodil se jako toulavý pes, ale jeho rodiče byli původně vodítkoví psi. Svého otce nikdy nepoznal a jeho matku lidé vyhnali poté, co zjistili, že čeká štěňata. Když byly Úsvitovi dva roky, jeho matku zabily lišky. Úsvit je od té doby nesnáší a touží se jim pomstít. Měl také dva sourozence, ale ti se po smrti jejich matky vydali každý svou cestou. Jeho bratr pravděpodobně žije jako samotář a jeho sestra zřejmě odešla k dlouhým packám, ale neví to jistě. O své rodině nerad mluví, protože si na ni vždy, když se ho na jeho rodinu někdo zeptá, vzpomene a pak se mu po nich znovu zasteskne. On se už na ni raději snaží zapomenout a tak se o své rodině nechce bavit.
Popis vzhledu: hladkosrstý černý pes s pálením, krátkou lesklou srstí a štíhlou postavou, má také bílé konce tlapek a špičku ocasu
Vzhled: