"Eww, lot of books," Camelia membuat muka geli.
Cik Camelia oi, hang masuk bilik SPBT mestilah jumpa buku, takkan kau jumpa maggi?
"Eh ada maggi lah! Maggi siapa ni?" Camelia memandang pelik maggi cup yang ditutup dengan buku teks Sejarah. Dalam banyak-banyak buku teks kenapa Sejarah jadi mangsa?
"Kau siapa?!" terjah seorang lelaki yang memakai vest coklat gelap. Camelia terkebil-kebil di mana dia berdiri.
"Oh aku tau! Kau mesti salah seorang peminat aku yang nak tandatangan aku kan? Ha mana buku? Buku tu? Meh sini aku sign!" kata lelaki itu ceria lalu merampas buku lukisan yang kebetulan dibawa Camelia. Pen dikeluarkan daripada poket seluar lalu dia menurunkan tanda tangan di salah satu helaian kosong.
Mata Camelia membuntang. Sudahlah lelaki tak dikenali di hadapannya menurunkan tandatangan sebesar alam!
Buku itu dirampas semula. Melihatkan tandatangan itu, dia menutup bukunya kasar lalu buku itu digunakan untuk memukul tubuh lelaki itu.
"Dasar lelaki! Siapa nak tandatangan you hah?! I datang sini nak minta buku teks! Tapi you rosakkan buku I! Lelaki tak guna!" hambur Camelia.
"Ah sakit sakit! Stop!" kata lelaki itu cuba melepaskan diri.
Camelia mencampak buku lukisan itu ke lantai.
"Jerk," kutuk Camelia.
"Mulut kau jaga sikit eh!" marah lelaki itu pula.
"I dah lama jaga mulut I ni, sebab tu masih boleh digunakan sampai sekarang," balas Camelia.
"Hish kau ni! Apahal kau datang sini?" tanya lelaki itu sambil mengemaskan semula uniform sekolahnya.
"I nak semua buku teks form 5," ujar Camelia malas.
"Subjek?"
"Semua!" jerit Camelia. Pekak ke apa lelaki ni?
"Hoi aku tak pekak lagi lah! Takpayahlah menjerit!" marah lelaki itu.
"Sukahati I lah. Mulut I, I yang jaga. I dah cakap semua, dia yang pekak," ujar Camelia menyampah.
Lelaki itu mula mencari buku teks yang diinginkan Camelia.
"Nama you apa?" tanya Camelia bosan sambil bermain dengan pen milik lelaki itu.
"Nama aku Rizqin Huzayr. Panggil aku Qin je," ujarnya.
"Hmm,"
"Nah buku kau!" Qin menghulurkan semua buku teks itu secara kasar.
"Hell-o, you tak reti bagi elok-elok eh?" rungut Camelia sebelum mengambil buku tersebut.
"Untuk perempuan gedik macam kau, tak," jawab Qin.
"Jerk, lelaki sindrom terlebih perasan," kutuk Camelia. Tiba-tiba kepalanya sakit.
"Hai awak! Nama saya Rizqin Huzayr! Awak pula?"
YOU ARE READING
Aster
Teen FictionNamanya seolah-olah menyeru masalah tiba padanya. Sepertinya dia memang dilahirkan untuk menghadapi semua ujian, cabaran serta dugaan tanpa henti, tanpa rehat. Seolah-olah mereka itu berjodoh, memang ditakdirkan untuknya. ° Pertembungannya dengan pa...