3 0

942 107 32
                                    

Camelia merenung kertas yang baru diterimanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Camelia merenung kertas yang baru diterimanya. Kemudian, dia mengangkat wajahnya. Wajah-wajah yang turut bersamanya dipandang silih berganti.

"Gila?" tanya Camelia memecahkan kesunyian yang melanda. 

Niel menggeleng. Camelia memandang wajah Sir Ryan, meminta penjelasan.

"Camelia kena tolong setup gelanggang and uruskan jadual perlawanan untuk friendly match dorang," ujar Sir Ryan.

"The heck? Habis tu you buat apa? You just si-- Uh, never mind," Camelia menghentikan perbicaraannya, malas mahu mengungkit. Guru di hadapannya itu dijeling, rasa mahu ditendang-tendang sahaja biar sampai keluar sekolah.

"Awak kena susun jadual perlawanan nanti. Jadi, saya nak awak salin nama sekolah yang akan join friendly match dengan kita nanti," Camelia mengajuk taktala Sir Ryan menjelaskan tugasnya.

"Awak dengar tak?" Camelia terus mengubah posisinya seperti sedang menyalin apa yang diberitahu Sir Ryan.

"Dengar," jawab Camelia.

"Okay good. Sekolah yang nak friendly match, Frenz Boys' School, Arelia Highschool, and SMK Lilac," ujar Sir Ryan.

"It just 3 schools. Then do it by yourself," keluh Camelia malas. Mengada betul cikgu di hadapannya ini.

"Please," Camelia mengangguk malas mendengar sepatah perkataan itu meluncur keluar dari mulutnya.

"Kenapa macam kenal eh nama sekolah tu?" Camelia berfikir sejenak. Rasanya macam nama sekolah tu familiar dengan dirinya. Lilac, Lilac... Mana aku dengar eh nama sekolah tu?

Camelia mengetuk kepalanya. Hish, sejak bangun dari koma ni, memang susah betul dia nak mengingat sesuatu perkara. Entah apa penyakit yang dihidapinya.

Bila tanya doktor Arisya, apa yang dia jawab cuma kanser. Kanser. Kanser. Kanser. Penipu antarabangsa betul doktor tu! Takkanlah kanser seteruk tu?

Camelia mengeluh apabila gagal mengingati SMK Lilac. 

"Nak uruskan macam mana?" tanya Camelia. Dahi Sir Ryan berkerut.

"Saya terangkan tadi kamu kata kamu dengar?" 

Camelia tersengih di sebalik topeng.

"Dengar, tapi tak dengar," jawab Camelia selamba.

"Kamu call menager basket dorang, or leader basket. Then deal, bila nak buat friendly. Oh, kalau boleh make it next week. Sebab korang nak kena fokus exam. And lepas exam ada real match pulak," terang Sir Ryan. 

"Number?" pinta Camelia. Sir Ryan menghulurkan sehelai kertas. Camelia merampas kertas tersebut.

"Good then. Kacau masa kerja I betul lah," omel Camelia tidak berpuas hati.

"Boys, keep practicing," ujar Sir Ryan. 

"Alright Sir," mereka keluar daripada bilik guru. Sepanjang perjalanan ke gelanggang tertutup, mulut Camelia tidak henti-henti mengomel, berang diarah sebegitu rupa. Dia bukannya typical person yang ikut telunjuk orang. Sebab selama ni dia dah biasa hidup sendiri, dia tak pernah dengar arahan sesiapa. Meskipun arahan keluarganya.

AsterWhere stories live. Discover now