2 8

917 98 37
                                    

Dayyan mengacau air Latte nya sementara menunggu seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dayyan mengacau air Latte nya sementara menunggu seseorang. 

"Sayang... Lama ke you tunggu I?" tanya satu suara. Dayyan menoleh pantas apabila suara itu kedengaran sama dengan seseorang.

"Tak lama pun. Duduklah," pelawa Dayyan. Dia duduk di sebelah Dayyan. Tangan Dayyan dirangkul selamba lalu kepala disandarkan ke bahu Dayyan

"Kenapa you dah lama tak jumpa I. I rindu you sangat-sangat tau," rengeknya manja.

"Mangkuk! Kau pahal bangang?! Gay ke?" soal Dayyan selamba lalu terus menolak sahabat sehidup sematinya itu menjauhinya.

Qairel memuncungkan bibirnya. 

"Alaa you ni. Nak gurau pun tak boleh ke?" tanya Qairel. Dayyan membuat muka mahu muntah. Dayyan segera menarik Rafiqi supaya duduk di sebelahnya. Tak sanggup nak duduk sebelah mamat gay tu.

"Sumpah aku tak ngaku dia ni kawan aku," bisik Dayyan kepada Rafiqi. Rafiqi hanya mengangkat bahu.

"Aku dari dulu memang tak ngaku dia kawan aku," jawab Rafiqi selamba.

Prang!

"Auch, sakit hati I tau," ujar Qairel sambil memegang dadanya. Rafiqi menjulingkan matanya ke atas, menyampah.

"Aku tahulah kau dah tak laku, tapi tak perlulah jadi gay. Dayyan tak nak kat kau pun," ujar Rafiqi. Dayyan melambai taktala nampak wajah seseorang yang rasa dikenalinya.

"Dayyan?" tanya orang itu sebaik sahaja dia mendekati. Dayyan mengangguk.

"Huwaaaaaa~ Lama naw kau lost contact an kitorang. Sedar-sedar dia yang ajak buat reunion!" lelaki itu memeluk tubuh Dayyan.

"Dude, aku bukan gay," ujar Dayyan. Eiman yang memeluknya tadi terus melepaskan pelukan lalu meluku kepala Dayyan.

"Aku carut kang! Aku bukannya terdesak sangat macam Qairel tu!" ujar Eiman. Qairel yang mencuri minum air Latte milik Dayyan tersedak.

"Woit, aku tak gay tau!" kata Qairel.

"Whatever,"

"Tch," Qairel memeluk tubuh malas. Mata dipejamkan.

"Kau tak payah nak acah merajuk sangatlah! Dah ah habiskan air aku! Tak guna!" Dayyan menampar tangan Qairel. Qairel tersebek.

"Sampai hati you pukul I. You tak sayangkan I lagi ke?" tanya Qairel sambil menayangkan wajah minta penampar.

"Ni dia kata tak gay?" Eiman menyoal.

Rafiqi mengeluarkan telefonnya.

"Hello? Ada bilik kosong tak? Nak tempah satu bilik ya. Terima kasih," Rafiqi menamatkan panggilan.

"Ha? You tempah bilik first night kita ke?" tanya Qairel dengan wajah dibuat terharu.

"Back off dude! Menyampah sial," ujar Dayyan ketika Qairel ingin mendekati Rafiqi yang berada di sebelahnya. Eiman pula menekup mulutnya menahan isi perut yang ingin melonjak keluar.

AsterWhere stories live. Discover now