0 2

1.1K 121 30
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mereka semua berkumpul di tengah bilik.

Lily menyorok di belakang Lexa yang sedang mengunyah biskutnya, Warah dengan kaca matanya ralit membaca novel genre aksi dan Zu yang tekun menghias rambut Mel.

Camelia duduk menyertai mereka.

"So, aku ketua bilik ni. Panggil aku Lexa, 16 tahun," ujar si ketua.

"Emm... Nama saya Lily Andrea. Panggil Lily. 16 tahun,"

"Dia tu pemalu sikit. Lama-lama dia okaylah tu dengan kau. Aku Zulaikha Nishrin. Panggil Zu, 16 tahun," ujar si selekeh.

"Aku Mel. Amelya. 16 tahun. Sorry hampir terpukul kau tadi... Aku ni jenis penakut sikit," 

Camelia mengangguk.

"Warah," panggil Lexa. Warah masih ralit dengan pembacaannya.

"Warah!"

Sekali lagi, Lexa dihiraukan. Zu yang terasa geram terus mencapai bantal milik Mel.

Puk!

"Auch, sakitlah!" marah Warah.

"Hoi! Giliran kaulah sekarang!" marah Zu semula. Warah mencebik sebelum memperkenalkan diri

"Nur Munawwarah. Panggil Warah, 16 tahun" ujar Warah sambil menggosok kepalanya.

"Nama kau apa?" tanya Mel teruja. Rambutnya ditarik kasar oleh Zu.

"Duduk diam bengong! Aku nak ikat ni!" marah Zu. Mel mencebik.

"Nama I Camelia Aster. Panggil je Camelia. 17 tahun," kata Camelia. Topeng muka masih tidak dicabut dari wajahnya.

"HA?! 17?!" tanya mereka semua serentak kecuali Lily yang menutup kedua telinganya.

Camelia mengangguk.

"Sejak bila sekolah ni reti bagi senior junior satu bilik?" tanya Zu menyampah. Camelia terkelip-kelip mendengar ayat Zu.

"Kenapa?" tanya Camelia.

"Selalunya, satu bilik hanya ada pelajar yang sama umur. Tapi kali ni first time ada percampuran," terang Mel. Camelia mengangguk faham.

"Akak dulu sekolah mana?" tanya Lily. Camelia terdiam sejenak.

Aku sekolah apa eh dulu? Alah apa nama sekolah tu ek? Tch, tak pentinglah sekolah tu untuk aku. Buat apa aku nak ingat?  Lola? Laila? Lila? Oh ha!

"Dulu I sekolah kat SMK Lilac," ujar Camelia.

"Oh, sekolah yang dipenuhi dengan budak kerek tu," ulas Zu tanpa berlapik. Lexa menyiku lengan Zu, supaya menjaga tutur katanya.

"Ha betullah tu, sekolah yang penuh dengan budak kerek," kata Camelia, mengiyakan ayat Zu. Zu angkat keningnya kepada Lexa, ibaratnya ada orang sokong aku

AsterWhere stories live. Discover now