Camelia mencebik mendengar suara abangnya membebel di hujung talian.
"I tahulah! You duduk diam je! Tak payah nak bagi nasihat sangat! Jangan sibuk keluar malam habiskan duit I! Jangan sampai I lapor polis, I beratkan tuduhan you, sampai mati pun you meringkuk dalam penjara!" ugut Camelia. Panggilan ditamatkan. Dia mengeluh. Kakinya melangkah ke katil. Penghuni 4-12 aspuri sudah lama dibuai mimpi.
Tubuh dihempas ke katil. Tangan kanan berada di atas dahi, tangan kiri pula berada di atas perut.
Seminit dihurung kesunyian, sudah cukup membuat fikiran Camelia tidak stabil.
"Everything gone burnt just like that," bisik satu suara. Camelia terus menyumbat earphone ke telinganya. Dia mencari-cari kalau-kalau dia ada simpan apa-apa surah atau lagu untuk pemulihannya, atau lebih tepat mengalihkan perhatiannya from those illusion voice.
"I bukan mak you lah sial! Berapa kali I nak cakap!"
Jari Camelia menggigil menekan skrin yang menyala itu.
"Damn it! Apahal nothing dalam audio?!" Camelia merengus kasar.
"What if I kill Qael for you? You love him right?" Camelia tersentak. Kepalanya diangkat.
Di hadapannya terpampang Qael terkial-kial mencari sesuatu, atau lebih tepat seseorang. Di sudut lain pula, berdirinya seorang lelaki memegang pisau yang berlumuran darah. Lelaki itu mencampak seorang perempuan ke lantai.
Wajah dan tubuh perempuan itu basah bermandikan darah.
Wajah perempuan itu mirip dengannya namun tidak dihiraukan. Apa yang penting baginya hanyalah Qael yang kini berada dalam pegangan lelaki itu, diacu pisau ke lehernya.
"Kau nak belasah aku, go ahead! Tapi jangan belasah Qael! Please!" rayu perempuan tersebut.
Lelaki itu menggeleng sambil tersenyum lebar.
"Kenapa tak boleh? You tahu tak, dia punca you tak dekat dengan I?" lelaki itu bersuara
"Aku yang taknak dekat dengan kau, tak ada kaitan dengan Qael! Just let him go!" jerit perempuan tersebut.
Lelaki itu mendecit sinis. Sekali tarik, leher Qael sudah dikelarnya.
"Jangan!" Camelia cuba menghalang. Namun kakinya tidak mampu melangkah.
Camelia tewas dengan paparan itu. Dia menangis teresak-esak.
Kedua telinga ditutup, kepala digeleng berkali-kali.
"No no. Semua ni tak betul! Semua ni cuma ilusi je! Qael ada kat rumah, dia hidup lagi!" Camelia menangis.
"Kau tak nampak? I'd killed him, in front of you! What else? Oh, kau nak aku bunuh Ivy pulak? Oh, atau kau nak aku bunuh Dayyan kesayangan kau?" suara itu berbisik kasar.
YOU ARE READING
Aster
Teen FictionNamanya seolah-olah menyeru masalah tiba padanya. Sepertinya dia memang dilahirkan untuk menghadapi semua ujian, cabaran serta dugaan tanpa henti, tanpa rehat. Seolah-olah mereka itu berjodoh, memang ditakdirkan untuknya. ° Pertembungannya dengan pa...