"Huwaaaaaaa aku tak nak pergi! Tolonglah aku Lia! Kau kan kawan aku?!" raung Ivy sambil menggoncangkan tangan Camelia berkali-kali. Naik pening Camelia dibuatnya. Manakala ahli kelas 5 Atria memandang pelik perangai Ivy pada hari itu.
Yalah, mereka kan tak pernah tengok sisi lain seorang Tengku Ivy Irisya selain daripada sisi beku.
"Ish, I pun tak tahu nak tolong macam mana. You pergi jelah," ujar Camelia. Makin kuat raungan Ivy.
"Tak nak! Malaysia ni kan, tak reti nak hantar wakil lain ke pergi luar negara?! Asyik aku je! Aku nak luang masa dengan kau! Ramai lagi kan yang layak, kenapa mesti aku?! Tak nak!!" raung Ivy lagi. Camelia mengeluh kasar.
"Okaylah, macam ni. Pertandingan kali ni, you dapatkan juara. You tak pernah dapat juara kan?" tanya Camelia. Ivy menggeleng.
"Macam mana nak juara kalau si kembar multi-talented tu asyik bolot juara. Zif, Fiz? Entah tak kisahlah," rungut Ivy.
"Then, cuba jadi juara untuk kali ni, sekali je. Lepasni kalau Malaysia hantar you lagi, I tolong you escape, okay?" kata Camelia malas. Ivy mengetuk dagunya.
"Hmm, boleh jugak. Seingat aku pertandingan kali ni kembar tu tak join. Okay, deal!" kata Ivy ceria.
"Bila you pergi?" tanya Camelia.
"Minggu depan," bibir Ivy memuncung.
"Okay, bye bye," ucap Camelia selamba lalu menyembamkan wajahnya ke meja.
"Hish kau ni langsung tak sedih ke aku nak pergi jauh? Tak nak kawan!" Ivy memeluk tubuh. Orang nak manja dia buat malas pulak.
"Tak nak kawan sudah," jawab Camelia ringkas tanpa mengangkat wajahnya. Riak wajah Ivy berubah cemas.
"Eh eh tak tak! Mestilah aku nak kawan dengan kau! Janganlah tak nak kawan! Camelia!" Ivy memeluk Camelia. Makin kuat keluhan Camelia.
"Buat malu I je lah Ivy ni. Habis satu kelas pandang," keluhnya perlahan.
"Jangan tinggalkan aku tau. Hiks hiks, aku nak kawan dengan kau," Ivy menangis perlahan. Pantas Camelia mengangkat wajahnya. Mata Ivy yang berkaca dipandangnya.
"Eh kenapa you nangis ni?" tanya Camelia pelik. Takkan sebab perkataan taknak kawan tu yang buat dia macam ni?
Eh, tapi Ivy sendiri yang sebut perkataan tu, bukannya dia!
"Aku takut, nanti kau taknak kawan dengan aku! Huwaa aku nak kawan dengan kau lagi! Janganlah tinggalkan aku!" tubuh Camelia dipeluk erat.
"Lle...Lepas, lepas," sesak nafas Camelia dibuatnya. Pantas Ivy merungkaikan pelukannya.
"Eh Camelia kau okay tak?! Sorry! Aku lupa kau senang sakit! Huwaaa aku ni kawan yang teruk!" Ivy menangis lagi. Camelia tercungap-cungap mencari nafas.
"You... Tak sengaja kan? Tak payahlah... Nangis," ujar Camelia tercungap-cungap. Hailah Ivy ni. Kenapa tiba-tiba cengeng ni?
"Aku minta maaf, aku minta maaf, huwaaaa," Ivy menangis lagi. Belakang Ivy ditepuk.
YOU ARE READING
Aster
Teen FictionNamanya seolah-olah menyeru masalah tiba padanya. Sepertinya dia memang dilahirkan untuk menghadapi semua ujian, cabaran serta dugaan tanpa henti, tanpa rehat. Seolah-olah mereka itu berjodoh, memang ditakdirkan untuknya. ° Pertembungannya dengan pa...