5 8

904 111 52
                                    

"Tta

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tta... Tak mungkinlah!" Niel terjerit kecil. Camelia pantas menoleh.

"Kenapa?" tanya Camelia. Niel tidak menjawab. Dia merenung ke mata Camelia.

"Kau... Siapa? Siapa kau yang sebenarnya?" tanya Niel. Matanya menikam mata Camelia.

Kening Camelia berkerut.

"Siapa I? Camelia lah. Soalan bengap apa yang you tanya ni? Nak jadi macam Qin ke apa," Camelia mengendahkan soalan dari mulut Niel itu.

"Dah mental agaknya, penat sangat kot hidup," omel Camelia perlahan.

Niel menghela nafas perlahan. Dia membelek lagi album gambar itu.

Gambar lapan orang kanak-kanak lelaki dan tiga orang kanak-kanak perempuan. Wajah kanak-kanak lelaki semua ditoreh, hanya wajah kanak-kanak perempuan sahaja yang masih elok tanpa sebarang kerosakan. 

Telefon di poket dikeluarkan. Gambar-gambar tersebut diambil, memandangkan album itu kepunyaan Camelia. Sah-sahlah Camelia tak bagi dia ambil kan?

"Apa benda tu?" tanya Camelia yang kebetulan memandang ke arah Niel.

"Ha? Album," jawab Niel sepatah. Camelia mengambil album tersebut lalu dibeleknya.

Kepalanya terasa sakit melihat gambar-gambar tersebut. Seolah-olah ada rakaman yang berputar di dalam kepalanya. 


"Pertandingan kali ni, tunjukkan kita yang terbaik!"

"We are the best!"

"Korang menang aku belanja,"

"Okay deal!"

"As! Kitorang menang!"

"Ha meh aku belanja senyuman,"

"AS!"

"Isya! Jom lari!"

"Alaa jomlah, sekali ni je. Tangkap gambar sama-sama,"

"Takpe weh, kita tangkap gambar dengan handsome yang kat sana tu,"

"Oh tak boleh, sini!"


Gambar di halaman lain pula dipandang. Terkelip-kelip Camelia menahan sakit yang terasa semakin kuat.


"Sayang, pakai dress nilah sayang,"

"Mummy. Lia taknak pakai dress,"

"Alahai Lia ni. Tengok mummy kamu ni, cantik kan? Kata nak jadi macam mummy, pakai jelah dress ni ya princess?"

"Okay, harini je!"

"Gedik,"

"Ei, abang Qayyim boleh diam tak? Sakit telinga dengar suara pecah abang tu,"

AsterWhere stories live. Discover now