5 5

766 102 78
                                    

"Kau nak heret aku pergi mana hah?! Eh lepaskan akulah! Aku bagitahu mama papa aku! Huwaaaa!" raung Niel setelah ditolak masuk ke dalam kereta

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau nak heret aku pergi mana hah?! Eh lepaskan akulah! Aku bagitahu mama papa aku! Huwaaaa!" raung Niel setelah ditolak masuk ke dalam kereta.

"Diamlah, cuma you je tak ada kerja, I heret jelah you!" bentak Camelia di tempat duduk hadapan.

"Awi, drive," arah Camelia kepada pemandu kereta. Awi mengangguk.

"Camelia! Lepaskan akulah! Dasar gedik, mengada, over! Lepaskan aku!" jerit Niel tak puas hati. Dia mengetuk cermin tingkap kereta. Niel merengus geram taktala ahli Boys yang lain sekadar melambai ke arahnya.

"Hampeh punya member, semua tak nak support aku," omel Niel.

PAP!

"Tukar baju tu," arah Camelia, lalu menarik langsir sebagai penghadang di antara tempat duduk hadapan dan belakang.

"Lepaskan akulah! Aku nak training!" marah Niel sambil menendang kerusi yang diduduki Camelia.

"Sepaklah lagi. Ni kereta Tengku Muazzam tau," kata Camelia selamba. Manakala matanya ralit menatap skrin telefon yang bercahaya.

Niel merengus kasar.




LIMA BELAS MINIT SEBELUM...


"Doakan Ivy tau abi," Ivy menyalam tangan Tengku Muazzam.

"Ya ya, jaga diri kat sana," pesan Tengku Muazzam lalu memeluk tubuh Ivy.

"Hehehe, okay,"

"Bye Ivy! Jaga diri kat sana tau! Jangan balik lambat sangat," Niel melambai ceria.

"Mangkuk ah kau, aku pergi sana sebulan je pun," Ivy meluku kepala Niel.

"Entahnya, bukannya nak pergi berperang pun," celah Camelia selamba. Tangannya diseluk ke dalam poket seluar.

"Oi," panggil Naim. Kening Ivy terangkat.

"Pahal?" tanya Ivy.

"Jaga diri, kau tu ketot. Camelia dengan kau jauh beza. Niel yang childish pun lagi tinggi daripada kau," ujar Naim selamba.

"Kau ni kan... Sepupu tak guna!" Ivy mengejar Naim.

"Bleh, lari pun lembab," ejek Naim. 

Bagi sesiapa yang tidak mengenali Naim, dia adalah seorang lelaki yang mudah dibuat kawan, tetapi bukan dengan perempuan. Setakat ini hanya Ivy sahaja kawan perempuan yang berjaya dibuat. Insyi pula... So-so jelah. Tak rapat sangat, tapi tak adalah tahap stranger. 

Well, girlfriend kepada bestfriend dia kan?

Ivy pula dalam kategori keluarga. Sebab tu boleh get along macam tu je. Tapi bila Naim berjumpa Ivy, hilang cool dia. Tahu nak menyakitkan hati si Ivy je kerjanya.

AsterWhere stories live. Discover now