4 5

876 101 50
                                    

"Ni semua salah kau!" marah Hafiz

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ni semua salah kau!" marah Hafiz.

"Apahal salah aku pulak?! Salah Naim duh!" kata Qin.

"Eh hello? Kau yang kacau Ridh, pastu kau tuduh aku pulak?" bidas Naim.

"Aku tak kacau Ridh lah! Aqlan yang buat!" tuduh Qin.

"Hoi! Aku elok je duduk enjoy, tetiba ada malaun tarik kaki aku. Tu kau nak kata siapa yang buat?!" hambur Aqlan.

"Niel lah ni!" tuduh Hafiz.

"Aku sedap leklek tidur tau, jangan nak menuduh," kata Niel.

Ridh meraup wajahnya.

"Sumpah, korang tau buat malu je," keluh Qawwam.

Manakala Ivy dan Camelia bertepuk tampar sesama sendiri dalam diam sambil tergelak kecil.


Setengah jam sebelum...

"Jom tengok wayang!" ajak Niel.

"Aku dah belikan tiket," kata Ivy tenang. Tiket yang dibelinya bersama Camelia tadi dihulurkan kepada Naim. Ridh mengintai tajuk cerita yang bakal ditonton mereka.

"Err, Ivy? Tak ada cerita lain ke?" tanya Ridh.

"Nope, yang tinggal cuma genre horror je," kata Ivy. Dalam diam, dia dan Camelia mengukir senyuman sinis.

Well, dorang sengaja pilih cerita horror. Ni semua kes Ivy nak tolong balas dendam untuk Camelia kat dorang semua.

Contoh kawan yang 'ter'baik guys.

"Alaa guys. Jomlah! Bukan seram mana pun! Gentle ah, korang kan lelaki? Kata nak hang out dengan kitorang berdua," Ivy mula provok mereka.

"Ha yalah yalah, kita tengok," putus Qawwam.

"Tapi--"

"Jom!" 


Di dalam panggung wayang.

"Kenapa seat belakang yang kau ambil?" tanya Ridh. Huhu, buatnya hantu muncul daripada belakang macam mana?

Hafiz tak usah dikata, muka dia dah putih pucat macam mayat dah.

"Alaa, feeling sikit bila duduk belakang," kata Ivy. Manakala Camelia tenang bermain telefonnya sementara menunggu wayang dimulakan.

"Dah?" tanya Ivy secara berbisik.

"Of course, Camelia Aster kut," balas Camelia perlahan. Ivy tersenyum sinis.

"Well, plan kita mesti berjaya," kata Ivy. Camelia sekadar mengangguk.

10 minit selepas wayang dimulakan.

"Lia, jom," ajak Ivy. Camelia mengemas begnya. 

AsterWhere stories live. Discover now