4 7

851 101 32
                                    

Camelia melangkah masuk ke rumah itu disambut baik oleh Puan Humaira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Camelia melangkah masuk ke rumah itu disambut baik oleh Puan Humaira.

"Masuklah Camelia, Hayna dah tunggu kat bilik dia. Tengah sembang dengan abang dia," Puan Humaira menjemputnya masuk.

"Terima kasih ibu,"

"Jumpa dengan Hayna dulu, nanti Ibu bawak air naik atas,"

"Eh tak payah susah-susah lah ibu," tolak Camelia baik. Sedikit sebanyak hatinya terasa sebak.

'Kalaulah mummy layan Lia baik jugak,' getusnya.

"Tak ada susahnya. Dah dah, pergi naik dulu. Nanti ibu naik sekali," kata Puan Humaira. Camelia mendaki tangga ke tingkat dua di mana bilik Hayna terletak.

Tok tok tok.

"Hayna? Boleh akak masuk?" tanya Camelia meminta izin.

"Akak? Masuklah! Abang, akak dah datang!" sahut Hayna dari dalam bilik. Camelia membuka pintu bilik.

"Camelia?"

Camelia mengangkat wajahnya taktala mendengar suara yang dikenalinya.

"Hafiz?" 

"Ha akak, ni lah abang Hayna, nama dia Hafiz. Abang, ni akak yang ajar Hayna, nama dia Kak Lia," kata Hayna ceria.

"Akak duduklah sini," Hayna menarik kerusi di sebelahnya. Camelia duduk di situ, manakala Hafiz masih tidak lepas memandang Camelia.

"Eiii, apa abang ni. Janganlah pandang Kak Lia macam tu. Macam nak makan orang je gayanya," tegur Hayna.

Terus Hafiz mengalihkan pandangannya. Camelia mengeluarkan buku notanya.

"Hayna dah siap homework yang akak bagi?" tanya Camelia. Hayna mengangguk laju.

"Keluarkan, biar akak check," pinta Camelia. Buku latihan yang pernah diberikan Camelia kepada Hayna dikeluarkan.

Camelia menanda buku tersebut sambil diperhatikan Hafiz. Hafiz membuka telefonnya.

Gambar Camelia yang sedang mengajar Hayna diambil.

Boys yang handsome✨

You
*Gambar Camelia mengajar Hayna*

Ridh baran
Mak ai, kau culik Camelia jumpa family kau sebagai calon isteri ke weh

Qawwam sampah
Terdesak betul kau ni

Qin bengap
Eh haahlah! Patutnya aku bawa Lia pergi jumpa family aku! Takde lah aku kena kahwin dengan Syasya tu!

AsterWhere stories live. Discover now