3 7

871 103 5
                                    

Camelia menarik lengan Ivy supaya mengikuti langkahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Camelia menarik lengan Ivy supaya mengikuti langkahnya.

"Eh jap, ni bukan floor form 4 ke? Kenapa kita datang sini? Floor form 5 kat bawah kan?" tanya Ivy pelik. Camelia menggeleng lalu tersenyum.

"I bilik ni," ujar Camelia lalu menuding ke arah pintu di hadapan mereka.

"Woah! Kau dapat satu bilik dengan dorang?!" tanya Ivy teruja.

Camelia menyengetkan kepalanya, memandang Ivy ragu-ragu.

"Kenapa you seem like very excited?" tanya Camelia terus terang.

"Kau tahu tak, aku benci gila perempuan batch kita masa form 1 dulu. All of them, gedik! Masuk form 2, aku kamceng dengan budak bilik kau je. Aku pernah minta kat Abi supaya pindahkan aku kat bilik ni, tapi dia tak bagi," kata Ivy panjang lebar.

Camelia mengangguk faham.

"Jomlah masuk. Mesti dorang terkejut tengok you," ajak Camelia. Pintu dikuak.

"Yow Camelia, lambat bal-- Eh?! Ivy?!" Zu terlebih dahulu menyapa mereka berdua.

"Weh Ivy ke weh?" tanya Warah yang baru keluar daripada bilik air. Mereka menjerit teruja lalu memeluk Ivy.

Camelia tersenyum melihat betapa eratnya hubungan mereka biarpun lama tidak bersua.

"Kau dah settle ke dengan orang yang kau cari tu? Tiga tahun, lamanya!" rungut Mel.

Ivy tersengih. Bahu Camelia dipaut.

"Dialah savior yang aku cerita kat korang tu," kata Ivy.

"Whoa, seriuslah? Camelia ni memang dilahirkan untuk jadi hero ni, haritu selamatkan Lily," seloroh Lexa.

"Jom makan. Aku bawak banyak makanan ni," ajak Ivy.

"Jom!" Lexa terlebih dahulu mencapai plastik di tangan Ivy. Camelia perlahan-lahan ingin keluar, namun langkahnya terhenti dek suara Lily.

"Kak Lia, jomlah makan sekali," ajak Lily. Camelia mengeluh saat Ivy merenung tajam dirinya.

"Ermmm, okay," Camelia akur.

Ivy mencapai satu pinggan kertas yang dibawa bersama. Habis banyak makanan diisi di atas pinggan itu lalu dihulurkan kepada Camelia.

"Makan. I don't accept any objection," ujar Ivy tegas. Camelia mencebik lalu turut makan bersama, walaupun perutnya terasa lain. Topeng mukanya awal-awal lagi sudah dibuka dan disimpan.

Dah biasa makan sikit je untuk sehari, itulah jadinya. Mana pernah dia pergi dewan makan. Nak tanya bila kali terakhir dia makan dengan diet yang normal? Dia sendiri tak ingat.

Apa yang dia ingat, lepas dia sedar dari koma, dia kena seksa bagaikan dia tu ahli neraka.

"Kau termenung apa lagi? Makanlah," tegur Ivy. Tidak berniat untuk memaksa, cuma dia risau dengan kesihatan Camelia yang merudum sejak baru-baru ni. Entah makan ubat ke tidak budak ni.

AsterWhere stories live. Discover now