PANG!
"Camelia Aster!" jerit Qawwam. Camelia menoleh pantas ke arah jejaka yang sedang berlari mendekati mereka.
"Apa kau buat kat gf aku hah? Kau tampar dia hah?!" tengking Fakhrul Ridhwan, lelaki kerek kurang ajar yang ditemui Camelia di tangga sunyi hari itu. Tangannya membelek wajah pemilik hatinya, Hani Insyirah
"Mma...Mana ada... I tak tampar girlfriend you lah," ujar Camelia terketar-ketar.
"Nak tipu pun agak-agaklah! Kitorang tak pekak lagi nak dengar tamparan kau yang kuat tu! Kalau kau tak tampar dia, macam mana pipi dia boleh merah?! Habis hidung dia pun berdarah!" marah Hafiz pula.
Camelia memeluk tubuh lalu menayang wajah kerek yang minta penampar.
"Oh, so you dah tau lah? Haah, memang I yang tampar dia. Kenapa? Tak salah pun kan?" tanya Camelia.
"Kau ni!"
PANG!
Camelia memegang pipinya yang ditampar. Matanya mencerlung tajam ke arah lelaki bernama Fakhrul Ridhwan itu.
Dia mengangkat penumbuknya ingin menumbuk Camelia sekali lagi, namun Qawwam pantas menahan.
"Ridh! Sabar!" tegur Qawwam, tidak mahu menimbulkan masalah lain.
DI BILIK DISIPLIN
"Kenapa kamu tampar Insyirah, Camelia?" tanya cikgu Amri. Malasnya, alih-alih wajah Camelia yang bertopeng itu juga yang masuk ke dalam bilik disiplin.
"Entah. Maybe sebab dia layak ditampar?" jawab Camelia acuh tak acuh. Penatlah hadap benda sama ni.
"Camelia!" suara Hafiz memetir.
"What? Kenapa you guys pertahankan sangat dia ni? Perempuan simpanan y'alls ke?" tanya Camelia bersahaja.
"Camelia! Mulut kamu tu jaga sikit! Mak bapak kamu tak ajar ke hah?!" lantang cikgu Amri bersuara.
Camelia mengipas dirinya hang tiba-tiba terasa panas.
"Oh my panas panas. You libatkan mak bapak I pulak? Haah, memang mak bapak I tak ajar. Nak buat macam mana? You nak ajar I ke? Boleh jugak. Ajarkan sekali macam mana nak hormat orang yang biadap," kata Camelia.
"Camelia Aster Dato Firdaus!" Qawwam menengking Camelia.
"Saya tak tahu nak cakap macam mana lagi. Saya terpaksa telefon ibubapa kamu supaya datang ke sekolah," kata guru.
Mata Camelia membulat.
"It just a slap and you need to call the parents? Silly teacher," komen Camelia.
Guru mencapai telefonnya di atas meja. Baru sahaja jarinya hendak mendail nombor Dato' Firdaus, Camelia sudah melutut di hadapannya.
"Cikgu, please jangan call mummy daddy I, Cikgu nak denda I apa-apa pun I tak kisah, cuma jangan telefon dorang," kata Camelia. Cikgu Amri menghiraukan rayuan Camelia. Haritu dah janji masih lagi buat hal.
YOU ARE READING
Aster
Teen FictionNamanya seolah-olah menyeru masalah tiba padanya. Sepertinya dia memang dilahirkan untuk menghadapi semua ujian, cabaran serta dugaan tanpa henti, tanpa rehat. Seolah-olah mereka itu berjodoh, memang ditakdirkan untuknya. ° Pertembungannya dengan pa...