"Kita kan sahabat selamanya! As, Isya dan Insyi, sentiasa bersama!"
"Jangan risau. Walau apapun yang jadi, kitorang tetap akan jadi kawan kau,"
"Kau pengkhianat Insyi! Apa salah As sampai kau layan dia macam tu?!"
"Aku minta maaf As. Tapi aku tak mampu lawan dia. Aku sayangkan kau,"
"Maafkan kami, tapi Allah lebih sayangkan Qayyim,"
"Abang!"
"Tak ada jalan keluar,"
"Tengku Diana Rafar, aku ceraikan kau dengan talak satu,"
"Ayah kejam! Aku tak pernah ada ayah macam kau!"
"Mummy sakit mummy!"
"I tak ada anak macam you!"
"Kakak, kakak okay?"
"Buat apa kau nak minta maaf? Kau ada buat salah ke? Eh jap, aku kenal kau ke?"
"Aku akan pastikan kau meringkuk dalam penjara,"
"Aku akan hapuskan bukti tu,"
"Matilah kau!"
"Siapa I?"
Terpisat-pisat Camelia membuka matanya. Dia memandang sekelilingnya.
"Shit," terluncur kata-kata kesat itu dari bibirnya saat mengenal pasti keberadaannya kini.
Kelab malam yang pernah dijejakinya dulu!
Camelia meraup wajahnya kasar.
"Bodohlah, dalam banyak-banyak tempat kenapa sini jugak," omel Camelia. Dia mencapai sehelai jaket yang tergantung di pintu lalu menyarungnya ke tubuhnya.
"Huh selesanya," Camelia memeluk erat tubuhnya. Penghawa dingin yang terpasang ditutup.
Dia memang tak suka air-cond. Sejak bila jangan ditanya.
Camelia mengerling ke arah jam tangannya. Jarum jam menunjukkan pukul 12.15.
"Sial, macam mana I nak balik ni. Dahlah tak ada phone," keluh Camelia.
Camelia mengintai di celah tombol pintu.
"Wow, tak ada siapa jaga. Bagusnya," Camelia keluar dengan berhati-hati. Takut terserempak dengan sesiapa yang tidak ingin dijumpainya.
Camelia terus menutup wajahnya dengan hood ketika dua orang lelaki lalu di sebelahnya.
"Shoot, pembantu kelab," Camelia melajukan langkahnya.
"Cari mana perempuan tu! SEKARANG!" kedengaran jeritan dari bilik yang dihuninya tadi.
"Bodoh bodoh bodoh bodoh. I bakar kelab ni karang," sempat Camelia menyumpah seranah.
YOU ARE READING
Aster
Teen FictionNamanya seolah-olah menyeru masalah tiba padanya. Sepertinya dia memang dilahirkan untuk menghadapi semua ujian, cabaran serta dugaan tanpa henti, tanpa rehat. Seolah-olah mereka itu berjodoh, memang ditakdirkan untuknya. ° Pertembungannya dengan pa...