Camelia menguap kebosanan. Dia bermain-main dengan rumput yang dicabutnya.
Manakala Ivy pula tenang melepak di sebelah Camelia. Tahu kenapa?
Sekarang subjek Physical Education. Camelia dah sah sangat memang takkan libatkan diri, manakala Ivy pula malas mahu melibatkan diri, lepak dengan Camelia lebih fun katanya.
Camelia menongkat dagu memandang ahli kelasnya.
Pelajar lelaki bermain futsal manakala pelajar perempuan pula bermain dodgeball.
"Weh, nah," Ivy menghulurkan sesuatu kepada Camelia. Camelia mengerling.
Terkejut sampai Camelia mengundur ke belakang tanpa sengaja.
"Gila ah, you memang tekad nak langgar peraturan sekolah ke?" tanya Camelia pelik. Ivy menjulingkan matanya ke atas.
"Bosan tau tengok dorang main. Lek ah, tak ada sesiapa nampaklah," pujuk Ivy. Camelia mengeluh jengkel. Sebelah earphone yang dihulurkan Ivy diambil lalu dipakainya.
"Phone ke MP3?" tanya Camelia.
"Aku tak gila lagi nak bawa phone. MP3," jawab Ivy. Camelia memejam matanya.
"I'm slowly learning
That the things you promised me
Are burning like the embers
Of a thousand willow trees
And every single secret
Has been broadcast like TVNow all the thread are severed
That were tying you to me,""Lagu apa ni?" tanya Camelia perlahan. Apabila Ivy tidak menjawab soalannya, dia membuka matanya. Ivy di sebelah dipandang.
Kelihatan Ivy sedang khusyuk memejam mata. Terdapat butir air mata yang tumpah di pipinya.
Tidak mahu mengganggu, Camelia terus sahaja mendengar tanpa menegur Ivy.
"I thought we were friends
But now we're enemies
I thought we were friendsBut now we're enemies,"
"Put your knife out of my back
Your blood runs black
I just was surprised atHow you turn on me so fast
I let you in
I held you close
My blood flows like a riverCause I trusted you the most,"
"And now I know it's over, woo-ooh-ah-oooh
And now I know it's over, woo-ooh-ah-oooh
And now I know it's over, woo-ooh-ah-oooh,"Tidak semena-mena kepala Camelia terasa berat. Matanya berpinar-pinar, terasa ingin menangis di situ.
YOU ARE READING
Aster
Teen FictionNamanya seolah-olah menyeru masalah tiba padanya. Sepertinya dia memang dilahirkan untuk menghadapi semua ujian, cabaran serta dugaan tanpa henti, tanpa rehat. Seolah-olah mereka itu berjodoh, memang ditakdirkan untuknya. ° Pertembungannya dengan pa...