2 7

882 98 7
                                    

Camelia memasuki kereta milik Dayyan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Camelia memasuki kereta milik Dayyan. Begitu juga rakan-rakannya yang lain.

Lama kereta itu menyepi, Dayyan bersuara.

"Aku fikir kau tak reti buat kawan," ujar Dayyan selamba. Camelia mencebik.

"Hello? I bukannya tak reti buat kawan, I cuma malas nak buat kawan," Camelia menafikan perkara sebenar. Dia tak reti, and dia malas nak berinteraksi. 

"Eleh, nak nafikan pulak. Ingat aku lupa ke macam mana kau boleh berkawan dengan Ivy dulu. Itupun beria dia approach kau jadi kawan, kau pulak asyik mengelak and bagi ayat menyakitkan hati," ujar Dayyan.

"Suka hati I lah. Bukan semua orang boleh tahan dengan perangai I ni,"

"Hahahahaha, sekolah macam mana?" tanya Dayyan.

"Tolonglah, jangan tanya about my school during weekend," pinta Camelia sambil memejam matanya.

"Okay, so, taknak kenalkan diri ke?" tanya Dayyan sambil melirik ke cermin pandang belakang.

"Lexa,"

"Warah,"

"Mel,"

"Lily,"

"Zu. Kau ni boyfriend Camelia eh?" tanya Zu tanpa berlapik.

"Hey! Kenapa tanya soalan tu?!" marah Camelia yang berada di tempat duduk hadapan. Zu segera menarik Mel sebagai pelindungnya.

"Woi lepaskan aku!" bentak Mel. 

"Hahaha, aku still tak percaya korang boleh kawan dengan dia," Dayyan tergelak.

"Kenapa pulak?" tanya Warah.

"Well, dia ni penculik, pembongak, penipu, penyamar, kuat mengarah, bossy, gedik, hel--"

"Habistu you tu apa? Kuat tuduh, acah, pembawa masalah, penyangak, flower boy, cah--" 

"And cinta hati kau," Dayyan mengenyit matanya. Camelia terus mengalihkan wajahnya ke hadapan. Ada je cara lelaki ni nak buat dia diam.

"Huhu, sweetnya boyfriend kau Lia," ujar Warah.

Dahi Dayyan berkerut.

"You didn't tell them, are you?" tanya Dayyan.

"What?" tanya Camelia semula.

"That I'm not your boyfriend," kata Dayyan. Camelia mengangkat bahu.

"I dah bagitau, dorang yang tak percaya," ujar Camelia selamba.

"Habis tu kenapa sweet sangat?" tanya Lexa. Seriuslah, sweet macam tu just kawan je?

"Dayyan, abang angkat tak disahkan tarafnya," ujar Camelia menyampah.

"Hey, kau tertinggal. I'm gonna be your husband soon," kata Dayyan. Camelia mencebik.

"Wuhuuu~ Nanti kahwin jangan lupa jemput kitorang sekali tau!" kata Zu.

AsterWhere stories live. Discover now