6 0

759 100 29
                                    

Naim menggeliat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Naim menggeliat. Lenguh satu tubuh badannya bekerja sejak semalam tanpa henti. Hanya berhenti untuk mandi dan bersiap serta meneguk air sahaja. 

"Maklumat Camelia ni susah betul nak ceroboh masuk," keluhnya. Dia mengetik butang print. 

Maklumat penting Camelia yang sudah ditapisnya dicetak keluar. Naim meneguk air sementara menunggu.

Kertas yang siap dicetak diambilnya. Dia membelek sekali lagi.

"Hmm, dia ambil rawatan dengan mak Ridh? Tapi kenapa rekod kat hospital kosong tanpa nama Camelia?" monolognya sendirian. Jarinya bermain dengan pen fountain kesayangannya, yang dihadiahkan As ketika mereka berumur 10 tahun.

"Ada dua cara nak pastikan siapa dia. Maklumat peribadi dia yang sah, and..." 

Telefon di dalan poket dikeluarkan. Contact bernama Qayyim dicari.


"Yow, hello brother!"

"Pale hotak kau brother. Aku bukan abang kau,"

"Lol, aku pun tak nak ada abang macam kau,"

"Assalamualaikum ahli neraka,"

"Ehehehe, waalaikumussalam. Ada apa call ni? Bukan sekarang waktu sekolah ke?"

"Ada kerja sikit. Skip kelas,"

"Ceh, dasar calon gagal,"

"Lulus okay? Straight A lagi,"

"Whatever. Ha kenapa call ni?"

"Kau masuk sini bila?" 

"Masuk sekolah tu? Dua minggu lagi kot tak silap,"

"Oh okay. Tu je nak tanya,"

"Lah, itu je? Eh okaylah, bye! Aku ada latihan ni!"

"Assalamualaikum,"

"Waalaikumussalam,"


"Dua minggu lagi? Hish, lambat sangat tu. Qayyim kena jumpa dengan Camelia sebelum Ivy balik sini semula. Kalau tak masak nanti plan aku. Perempuan tu mana boleh percaya," rungut Naim. Nombor lain dicari.


Situasi Ivy

"Hachum!" Ivy menggosok hidungnya yang terasa gatal.

"Ada orang mengumpat aku ke?" 


Berbalik ke situasi asal

"Hello,"

"Ya, ada apa yang saya boleh bantu, tuan muda?"

"Aku ada kerja untuk kau,"

AsterWhere stories live. Discover now