Bölüm 18
Yataktan fırlamasına neden olan şey, midesinin bulanmasıydı. Rüyasında her ne görüyorsa bu Dilek'i kötü etkilemişti. Kaşlarını çatarak, yatağın içinde debelenirken bir yandan da gözlerini açmaya çalışıyordu. Tortop olmuş bir halde kollarını bedenine doladığı sırada, acıyla kasılarak gözlerini açmayı başardı. Nerede olduğuna bakınıp hızla yataktan çıkıp banyoya girdiğinde, klozete yetişemeden yere kusuverdi. İçinde ne var ne yoksa banyonun zeminine bırakırken kalp atışları hızlandı. Ne zaman kusmaya başlasa, kalbi korkudan hızla atmaya başlardı. Derin nefesler alarak soluklandı. Elleri kusmuğunun içinde öylece duruyordu. Karabasanlardan nefret ediyordu! İnleyerek doğruldu. Çöp kutusunu kendisine çekip yerdeki pisliği temizlemeye başladı. Paspasları yıkamak için kirli sepetine atarken ayağa kalkıp, lavaboya tutundu. Musluğu açtı. Ellerini iki kere bolca köpükleyip yıkadıktan sonra, avucuna doldurduğu suyla ağzını çalkaladı. Sonra da dişlerini fırçaladı. Boş midesinden ağzının içine dolan kokudan hoşlanmıyordu. Terleyen bedenini temizlemek üzere duşun altına girdi. Tansiyonu düşmüş olabilirdi çünkü hala titriyordu. Ilık suyla kısa bir duş yaptıktan sonra bornozuna sarınarak içeri girdi. Hızlıca giyinip, havluyla saçlarını kuruttuktan sonra banyoya geri girdi. Kirlileri ve çöpleri eline alıp, dışarı çıktı. Olabildiğince ses çıkarmamaya çalışıyordu. Çamaşır odasına gidip, makinenin önünde diz çöktü. Paspasları ön yıkamada iyice yıkanması için makineye koyduktan sonra, deterjanını da ekleyip çalıştır düğmesine baktı. Çöp kovasından yükselen kusmuk kokusu hala rahatsızlık veriyordu. Doğruldu ve çıplak ayaklarla yürüyüp, koridor boyunca koşmaya başladı. Merdivenlerden aşağı inerken henüz kimsenin kalkmamış olmasına şükrederek dış kapıya ilerledi. Kendisini suç işlemiş çocuklar gibi hissediyordu. Sanki yakalanırsa ayıplanırmış gibi... Dudaklarını birbirine bastırıp sokak kapısını açtığında bir elinde gazete diğerinde anahtarla içeri girmekte olan Kaya'yı gördü.
İnsanın istemediği ot, burnunun dibinde biterdi değil mi?
Adamın kaşları şüpheci bir tavırla havaya kalkarken "Hayırdır?" diye sordu. "Nereye?" Kızı tepeden tırnağa süzerken Dilek "Çöpü çıkarmam gerekiyor." Dedi.
Kaya, önünde durmaya devam ederken "Neden?" diye sordu. Sabah sabah ne çöpünden bahsediyordu bu kız?
"Çünkü kokuyor. Çekil önümden, Kaya!"
Kaya "Kötü bir şey mi yaptın?"
Dilek, onu itelerken "Hı hı!" dedi "Patronunu öldürüp, parçalarına ayırdım gerizekalı! Çekil önümden!" Kaya, kızın arkasından bakarken bakışları temkinliydi. Sabah sabah ne telaşıydı bu? Dilek, çok geçmeden içeri girdiğinde o da kapıyı kapatıp peşinden ilerledi. Niyeti ona nesi olduğunu sormaktı ama Dilek mutfağa girip, suratına da kapıyı çarpınca sormaması gerektiğini anlaması çok uzun sürmedi.
**
Murat, kahvaltı boyunca keyifsiz duran kızı izledi. Jibit'i öğretmenleri gelmeden bırakıp gitmek istememişti. Ama Dilek'in de neden bu kadar durgun olduğunu merak ediyordu. Dün olanlardan sonra, merakına yenilip bir cevap istediğini belirtmişken, Murat'ın onu geri çevirmesi kızı üzmüş olabilirdi. Murat, buna şimdilik bir şey diyemezdi. Eğer keyifsizliği bu yüzdense buna da bir şey diyemezdi. Saruhan'ın, bebek masasında ellerini vurmasıyla başını çevirip ona baktı. Hemen yanında oturan oğlu dişlerini göstererek sırıtıyordu. Ah bir de şakır şakır konuşsa... Murat, elini tutup öptü. Bebeğin bir eli saçlarına asıldığında "Ah." Diye inledi genç adam gülerek. Sonra o eli de yakalayıp öptü, kokladı. Oğlunu masasından kaldırıp kucağına aldığında "Baba." Diye bağırdı Saruhan. Ağzını şapırdatıp duruyor, tükürüklerini Murat'a bulaştırmaktan keyif alıyordu. Genç adamın burnunu ağzının içine alıp ısırmaya çalışırken çıkardığı ses, halinden ne kadar mutlu olduğunu anlatır gibiydi. Jibit, oturduğu yerden "Beni sinir ediyorsunuz!" diye bağırdı "Beni niye aranıza almıyorsunuz?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
6 ÜSTÜ 1 AŞK
Fiksi Umum"Kendi planlarımızı yapıyorduk, Ama kaderin de planları olduğunu unutmuştuk." Dostoyevski/ Suç ve Ceza *** Murat Albayrak'ın tek istediği arkasını döndüğünde çocuklarının güvende olduğunu bilmekti. Böylece hayatlarını tehdit eden kişiyi bulabilecek...