10. klasse

7.3K 102 8
                                    

Du står i døren til dit værelse. Din kuffert ligger i bilen. Du ånder stille ind. Der er så mange minder. Men du skal kun være væk et år. Du kommer tilbage. Du skal idag tage toget til København, hvor den 10. klasse du skal gå i ligger. Du skal bo hos en familie. Du glæder dig mega meget. " (dit navn), vi skal afsted nu" råber din far. Du kigger en sidste gang på dit værelse. Så går du ud i bilen. I køre i bil ned til stationen. Din mor køber et blad til dig. Så går i ud på perronen. Solen skinner, og vejret er godt. "( dit navn) du skal stå af på Gentofte station. Familien du skal bo hos, har set billeder af dig, og kender dit navn. Og hvis du for hjemve, så ringer du bare". Din mor virker mere nervøs end dig selv. "Slap nu af mor. Du har forklaret mig alt" siger du. "Ja, det ved jeg. Men du er bare så stor" siger hun. Det er det samme hver gang. Hun sagde det samme til din søster Sofia, da hun skulle begynde på efterskolen. Du krammer dine forældre. "(Dit navn) her er 5000kr til hele året. Pas nu på dem " siger din far. Du går ind i toget, og finder din plads. Rejsen varer 3 timer, så du vælger at slappe lidt af. Du sætter dine hovedtelefoner i ørene, og spiller ( din ynglings sang).

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now