Festen er næsten færdig, og du har åbnet gaverne. De fleste er billeder eller oplevelser med dig. Af Anthon fik du et billede fra den gang, i var i Tivoli. Af Anna fik du et billede fra den gang, i skulle finde kjoler til juleballet. På billedet står i begge iført jeres balkjole. Og af Thor fik du et billede fra, da i var i Paris. Det er fra Eiffeltårnet. Men der er stadig en tilbage. "(Dit navn), drengene og jeg har lavet en video til dig" siger Stefan. Du kigger mod fjernsynet, hvor den bliver spillet. Der er videoer og billeder. Og broken spilles i baggrunden. Du får tårer i øjnene. Den er virkelig smuk og rørende. Da videoen er slut, giver du Stefan det største kram. "Du er en helt fantastisk ven" siger du. "Jeg kunne ikke have gjordt det uden de andre" siger Stefan, og hentyder til Lauritz, Jonas og Pelle. Du smiler, og giver dem alle et stort kram. "I er de bedste" siger du. Festen fortsætter, og du og Stefan danser sammen. Han er bare den bedste ven. Pludselig er der en, som kalder på dig. Det er Mille. Du går hen til hende. "Hvad sker der, Mille?" spørger du. "(Dit navn), jeg hørte dig og Thor på scenen. Det er så tydeligt, at jeres kærlighed ikke er slut" siger Mille. "Det må du ikke sige. Og du må virkelig ikke tro det" siger du. "Hvis jeg er din ven, fortjener jeg sandheden. Jeg elsker Thor, men ikke som du elskede ham. I var noget særligt, og jeg vil ikke stå i vejen for jer" siger Mille. "Jeg ved ikke, om jeg stadig har følelser for Thor. Jeg holder af ham, som en ven. Men jeg ved det ikke" siger du. "Du skal bare vide, at i fortjener hinanden. Men jeg må altså snakke med Thor nu" siger Mille, og kigger efter Thor. "Vent, hvad? Du vil vel ikke slå op" siger du. "Jo, Thor skal kende sandheden" siger Mille. "Hvilken sandhed?" spørger du. "At jeg elsker ham, men kun som ven. Han skal være fri" siger Mille og går. Du kigger undrende efter hende. "Hey, (dit navn)!" kalder Anthon. Han sidder i sofaen med Laura. Du går hen til dem. "Hvad er der?" spørger du, og sætter dig ved siden af Laura. "Hvad sker der med dig og Mille?" spørger Anthon. "Hun tror, at Thor og jeg stadig elsker hinanden" fortæller du. "Men i elsker jo hinanden" siger Laura. "Jeg er bare så forvirret. Thor kan være så sød, men nogen gange kan jeg bare ikke kende ham" fortæller du. "Han ændrede sig meget, efter han mødte dig" siger Anthon. "Sikkert, men det forklarer stadig ikke hvorfor, han er som han er nu" siger du. "Jo, det er jo tydeligt. Han ændrede sig på grund af dig. Og da i slog op, ændrede han sig igen" siger Laura. Du tænker tanken igennem, og Laura har ret. Det giver mening. "Men Mille vil slå op med ham" fortæller du. "Og hvad vil du så gøre?" spørger Anthon. "Det ved jeg ikke" siger du. "Jeg synes, at du skal tale med ham. Og fortælle ham, at du ikke ved, om du stadig er forelsket i ham" siger Laura. "Nej, alt er fint som det er nu. Thor og jeg finder aldrig sammen igen" siger du bestemt og går. Hvorfor kan de ikke bare forstå det?
Du sætter dig udenfor. Alle de andre er i stuen, så ingen vil forstyrre dig. Dine tanker kører i ring, og du ved ikke, hvad du skal gøre af dig selv. Du sætter dig på kanten af scenen, og gemmer hovedet i hænderne. Du græder ikke, men har bare brug for fred. "Hvorfor skal alting være så svært?" spørger du ud i luften. Dit hovede ligger stadig i dine hænder. "Det vil jeg også gerne vide" siger en stemme ved siden af dig. Du kigger overrasket og forskrækket op. "Hvad laver du her, Thor?" spørger du. Selvfølgelig er det Thor. "Jeg havde brug for noget frisk luft, og så gik jeg herud" fortæller han. "Hvorfor havde du brug for luft?" spørger du. "Mille har slået op" siger han. "Det er jeg ked af" siger du. "Det er der ingen grund til. Mille og jeg var vist ikke rigtig forelskede, og det var det bedste at slå op" siger Thor. "Hvis du ikke var forelsket i hende, hvorfor var i så sammen?" spørger du. "Jeg ved det ikke. Måske havde jeg brug for, at komme lidt væk fra det gamle" siger Thor. I sidder i stilhed, uden det bliver akavet. Der sidder i i ca. 10 minutter. "Hvordan ved man, at man er forelsket?" spørger du pludselig. "Man har sommerfugle i maven. Man tænker ikke på andre, end den person, man er forelsket i. Det er helt ubeskriveligt" siger Thor. "Sommerfugle" sukker du for dig selv. "Jeg kommer til at savne dig, (dit navn)" siger Thor. "Jeg kommer også til at savne dig" siger du. "Efter alt, hvad vi har været igennem sammen, er det svært at se, at det her er slutningen" siger Thor. "Det er ikke slutningen. Det er starten på noget nyt" siger du. Du kigger ud i luften. "And right here tonight this could be the start of something new. It feel so right to be here with you" synger du pludselig. Thor synger med. I synger sammen, som i gamle dage.
"Det er stadig..." siger du, da sangen er slut. "Fantastisk" siger Thor. I kigger hinanden i øjnene. Thor læner sig frem mod dig, og kysser dine læber. Du kysser ham igen, og sådan sidder i. Lidt efter bryder du kysset. "Jeg har savnet det" siger Thor drømmende. "Det har jeg også" siger du, "men jeg rejser". Thor kigger på dig. "Jeg ved, at du rejser. Men jeg ved også, at du kommer igen. Og selvom der er afstand, vil jeg se frem til, at se dig igen. For det her kunne være starten på noget nyt" siger Thor. Du smiler. "Jeg elsker dig" siger du. "Jeg elsker også dig" siger Thor, og kysser dig igen.
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...