"Næste station, Aarhus Hovedbanegård" siger stemmen i højtalerne. "Vi skal af nu!" siger Thor, og i pakker jeres ting sammen. Da dørene åbner, ser du din far og Sofia (Sofia er din søster) med det samme. "Far!" udbryder du, og hopper ind i et knus. Du omfavner også Sofia. "Lille skat" siger han, og holder godt fast om dig. Han slipper dig, og du krammer Sofia. "Hey, sis. Hører, du har fået en fyr" siger Sofia. Det er så typisk Sofia. Ligemeget hvordan situationen er, kan hun altid få dig til at smile. "Det kan man vel godt sige. Det her er Thor" siger du, og peger på han. De giver hinanden hånden. Sofia sender det der OMG-blik til dig. I har altid været meget tætte, og det er i stadig. "Er det ham du bor hos?" spørger din far. "Jeg vil nok mere sige, at det er hans mor, jeg bor hos" siger du, "men han tog altså med mig". "Det er helt fint" siger din far. I går ud til bilen. "Er mor så på hospitalet nu?" spørger du stille. "Ja, vi kører direkte derud" siger han. I sidder alle tavse i bilen.
Da i ankommer til hospitalet, skynder i jer ind til din mor. Hun sover. "Mor!" hvisker du, og får tårer i øjnene. "Bare rolig, hun skal nok klare det" siger en læge. "Dette er doktor Hansen. Det er ham, som skal operere mor" fortæller din far. Thor står bare helt stille. Han kigger på din mor. "Jeg synes, at iskal tage hjem nu. Hun skal nok få af vide, at i har været her" siger doktor Hansen. "Ja, det er nok det bedste" siger din far, og så går i. "Er der noget i vejen, Thor? Du virker så stille" spørger du. "Det.... Det er bare så forfærdeligt. Det kan jo ske for hvem som helst. Jeg er så ked af det. Jeg ville virkelig ikke have dig til, at gå igennem alt det" siger han. Selv de værste tider, kan han gøre dig glad. "Jeg skal nok klare det. Det hele skal nok gå. Var det ikke dig, der sagde det til mig i toget?" spørger du. "Det er rigtigt. Du er så stærk" siger han. Han trækker dig ind til sig. "Far, jeg og Thor er forresten kærester" siger du, og bliver rød i hovedet. "Det kunne jeg næsten selv regne ud" siger han og smiler. Så smiler du, og så smiler Thor. Han er så fantastik!
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...