Du elsker mig

1K 28 1
                                    

"(Dit navn), du kan bare komme til mig. Kom over til mig efter skole. Så må vi finde på noget hyggeligt" siger Anna. "God ide. Jeg har brug for, at aflede mine tanker" sige du, da skoledagen er slut. Så i går hjem til Anna. I går op på hendes værelse. Og så går tiden bare. I har det så sjovt sammen. "Ej, prøv at se hvad klokken er! Jeg er nødt til at komme hjem" siger du. I krammer farvel. "Farvel (dit navn). Vi ses i morgen" siger Anna. Du går hjem, men der er ikke så langt.
"Vi har desværre allerede spist" siger Ulla undskyldende. "Det gør ikke noget. Jeg skal bare i seng". Du er ret træt, så du går direkte op i seng. Eller Thors seng. Uden Thor. Du ligger dig ned, og lukker øjnene i. Og netop, som du er på vej ind i drømmeland, bliver der lagt en arm om dig. Du sætter dog hurtigt op. "Thor!?" spørger du. "Nej. Det er Stefan" siger Stefan. "Hvad laver du her?" spørger du. "Jeg var bekymret for dig. Du aflyste bare vores biograftur" siger Stefan trist. "Det er jeg virkelig ked af" siger du. "Fortæl mig nu hvad der er galt" siger han. "Thor troede, at jeg var forelsket i dig. Så løb han sin vej, og jeg har ikke set ham i to dage" fortæller du. "Hvorfor har du ikke fortalt det før! Jeg kunne have fortalt ham..." siger Stefan, men du afbryder. "Han ville ikke lytte. Ikke til dig, ikke til mig, ikke til an...". Så går du i stå. Anthon! Selvfølgelig! "Jeg skal lige ringe til en" siger du. Du finder din mobil frem, og finder Anthons nummer. Han tager den kort tid efter. "Hey søde! Hvad så?" siger han afslappet. "Er Thor hos dig?" spørger du hurtigt. "Ja. Han sidder lige ved siden af" siger Anthon. "Gider du sætte den på højtaler? Det er vigtigt" siger du. Anthon gør som du siger. "Thor, jeg er så frygteligt ked af det. Det var ikke min mening at såre dig. Det er jo dig, jeg elsker. Det er dig, som ingen eller intet, kan tage fra mig. Du er en del af mig. Stefan er blot en ven. En rigtig god ven. Men du er ikke min ven. Du er min bror. Du er den, som behandler mig godt, tager dig af mig, kysser mig, hjælper mig, får mit humør op og ikke mindst, så elsker du mig. Det ved jeg" siger du,"jeg håber vi snart ses igen" siger du og lægger på. "Det er nok bedst, at du går nu" siger du til Stefan. "Du har ret. Vi ses" siger han og går.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now