Anthon kigger afventende på dig. Han vil gerne have, at du snakker med Thor. Men du ryster på hovedet. "Leif, jeg må smutte nu. Kan hører, at (dit navn) er på vej herop" siger Anthon til sidst. "Er (dit navn) hos dig?" spørger Thor. "Ja. Hun, Anna og Laura kom tidligere. Stakkels (dit navn) var helt knust" siger Anthon. "Det hjælper ikke, at give mig dårlig samvittighed" siger Thor. "Det er ikke det, jeg prøver på. Jeg vil sige sandheden. Og (dit navn) er fantastisk, og du burde overveje, hvad du vil gøre nu. Godnat, Leif" siger Anthon og lægger på. Han kigger træt på dig. "Tak, min aller dejligste Anthon" siger du, og krammer ham. Han ser dig i øjnene. "Du er squ ikke helt normal" siger han. "Godt eller skidt?" spørger du. "Godt" siger Anthon. Han trækker dig ned i sengen.
"Anthon?" siger du pludselig. "Jaer?" svarer han. "Du ved godt, at jeg elsker dig, ikk'?" spørger du. "Jo, og jeg elsker dig. Men jeg ville ønske, at Thor kunne være hos dig" siger han. "Ikke Thor igen" siger du opgivende. "Helt seriøst. I var de sødeste i verden. Skabt for hinanden. Jeg kan huske, da vi var i studiet. Det var et par dage, efter du var flyttet ind. Han sagde, at han havde forelsket sig i dig, fra første øjeblik, han så dig" fortæller Anthon. Du smiler. "Ja, han var noget særligt" siger du. "Han er stadig noget særligt. Man skal bare bruge en speciel nøgle til, at åbne ham op. Dig! Du er den nøgle. Og han savner dig" siger Anthon. "Jeg tror altså ikke, at vi kan finde sammen igen. Han råbte af mig, og slog mig" siger du. "Du har nok ret. Men ingen af jer er glade, så længe i er uvenner. Tro mig! Han elsker dig mere, end noget andet på jorden" siger Anthon.
Ti minutter efter ligger Anthon og sover. Hans åndedræt er tungt og roligt. Men du kan ikke sove. Anthons ord kører rundt i dit hoved. Han elsker dig mere, end noget andet på jorden. Hvorfor skal kærligheden være så svær? Hvorfor kan man ikke bare elske hinanden? Og hvorfor kan du ikke få Thor ud af hovedet? En dreng, som du ville dele dit liv med. Den dejligste fyr i verden. "Jeg savner dig" hvisker du ud i mørket. Og af en eller anden underlig grund, fornemmer du, at Thor har hørt det. Men det er nok din fantasi. Du lukker øjnene, og svæver ind i drømmeland.
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...