I er i Frankrig. I finder jeres bagage, og går mod udgangen. Da i kommer ud, finder i en taxa. Thor kan heldigvis tale fransk. I ankommer til hotellet. I får jeres værelse. "Endelig i Frankrig" siger du, og smider dig i en seng. På værelset er der, en dobbeltseng og en almindelig seng. "Ja. Det er rart at være tilbage" siger Thor. Han ligger sig ved siden af dig. "Hvad gør vi med sengene?" spørger Anthon. "Jeg tænker at jeg ligger i den almindeluge seng" siger du. "Jeg gider ikke ligger med Thor" siger Anthon drillende. "Og jeg vil ikke ligge ved siden af Anthon" siger Thor og griner. "Jeg tror jeg vil udforske hotellet. Så kan i blive enige, om hvem der sover hvor" siger du, og går.
Du går rundt i hotellet. Da du går forbi en dør, er der en på den anden side, som kommer ud. Du bliver forskrækket. Og gæt hvem. Drengen fra flyet. "Nå, så mødes vi igen" siger drengen og smiler. "Hvad mener du med det?" spørger du. Ikke på en sur måde, men heller ikke alt for sødt. "Vi støder jo hele tiden ind i hinanden. Det må jo være skæbnen" siger han. "Jeg tror ikke på skæbner" siger du. "Men mit navn er Hannibal" siger han, og rækker hånden frem. Du tager den. "Jeg hedder (dit navn)" siger du. Og for første gang smiler du til ham. "Bor du her?" spørger han. "Ja. På værelse nummer 28" siger du. "Er du her alene, eller med nogen?" spørger han. "Jeg er her med to venner" siger du. "Nå. Hvem er de?" spørger han igen. "Du er godt nok nysgerrig" siger du,"jeg er her med mine venner Thor og Anthon". Han nikker. "Hvor var du på vej hen?" spørger han. "Jeg ville se hotellet, og så ville jeg finde en café" siger du. "Jeg tænkte også på at få noget af spise. Vi kan spise sammen". Du nikker, og går med ham ud. I finder en fin café, og for noget af spise. I snakker godt sammen. I sidder og snakker i en tines tid. Da i går hjem, tjekker du din telefon. Der er 17 ubesvarede opkald fra Thor. "Jeg bliver lige nødt til at ringe til Thor" siger du til Hannibal. Du ringer. "Hej Thor. Hvad så?" siger du. "Hej (dit navn). Hvor er du?". "Jeg er på vej hjem fra en café" siger du. "Hvorfor har du ikke sagt det. Mig eller Anthon kunne have taget med, og holdt dig med selvskab" siger han. "Det gør ikke noget. Jeg har fået en ven, og vi spiste sammen" siger du. "Hvem? Er hun fra Frankrig?" spørger han. "HAN er fra Danmark" siger du. "Er det en dreng?" spørger han. "Ja. Er det et problem?" siger du. "Nej. Hvornår er du hjemme?" spørger han. "Omkring 10 minutter" siger du. "Så ses vi" siger Thor. "Ja. Hej" siger du og lægger på. "Hvad var det?" spørger Hannibal. "Det var bare Thor, som ville vide hvor jeg er" siger du. I går tilbage til hotellet.
YOU ARE READING
Når kærligheden banker på
FanfictionDin lange sommerferie er slut. Du skal begynde i 10. klasse. Problemet er bare at skolen ligger i København. Og du bor i Aarhus. Dine forældre for lavet en aftale med en familie, som du kan bo hos. Men den familie viser sig at have den person du har...