Fyrværkeri

1.1K 36 3
                                    

"Hvor går vi så hen?" spørger du. I skal købe fyrværkeriet. "Thansen, selvfølgelig" siger Thor, og kigger dumt på dig. "Det kunne jeg da ikke vide" siger du undskyldende. "Du er nuttet når du er forvirret" siger Thor, "vi tager afsted nu, mor". Thor tager din hånd, og i går mod Thansen.
"Hvad skal vi så vælge?" siger Thor spørgende. "Det må du finde ud af. Du har nok mest erfaring" siger du. I vælge en masse, og det er lige før, at i ikke kan bære det. "Lad mig tage det, smukke" siger Thor, og tager fyrværkeriet. Men der er alt for meget, og Thor væltet bagover. Du flækker af grin. Thor er også flad af grin. Efter et stykke tid, hvor i har grint sammen, hjælper du ham op. ". Er det ikke en bedre ide, at vi begge bærer det?" spørger du. "Hvad skulle jeg gøre uden dig?" spørger Thor sarkastiske. "Så ville du jo ikke have nogen til at putte dig i seng" siger du og griner. "Hvad snakker du om? Jeg har da min mor" siger han, og skubber blidt til dig. "Men så har du ingen til, at kysse dig" siger du. "Det ved du da ikke" siger han hemmelighedsfuldt. "Ej, det mener du ikke" siger du overrasket. "Selvfølgelig ikke. Du er den eneste for mig" siger han. "Og du for mig" siger du. I kommer hjem et stykke tid efter. "Fik i købt det?" spørger Ulla. "Selvfølgelig. Du kan da stole på din egen søn" siger Thor og griner. "Når du siger det på den måde. Jeg tænkte på, at hvis i kunne tænke jer, at invitere nogle venner herhen, så gør i bare det" siger Ulla. Dig og Thor kigger på hinanden. "Anthon, Teo og Anna" siger i i kor. I griner. "Så inviterer vi dem" siger Ulla, "i må selv give dem besked". "Ej, hvor jeg glæder mig til at se Anna igen" siger du drømmende. "Hvad med munke og Maria?" spørger Thor. "Nårh, ja. Dem må vi også invitere" siger du, i sender en besked til Maria og Anna. "Gider du give besked til munke, Teo og Anth?" spørger du Thor. "Alt for min skat" siger han.

Når kærligheden banker påWo Geschichten leben. Entdecke jetzt