Ringen

433 19 2
                                    

Efter en time har næsten alle holdt tale for dig. Laura har lige holdt tale, og Anthon står nu deroppe. "(Dit navn), Thor og jeg har også noget til dig" siger han, og Thor går derop. Musik begynder at spille. Det er hånd i hånd. Den er mega god. Drengene synger den til dig, og det kunne ikke være meget bedre. To af de drenge, som har haft mest betydning for dig, synger til dig. Da sangen er slut, står de stadig på scenen. "(Dit navn), du er uden tvivl et fantastisk menneske og en endnu bedre ven. Vi vil savne dig helt vildt. Nu har vi talt, men vil du ikke gene sige noget?" spørger Anthon. Du nikker, og går op på scenen. "Tusind tak, fordi i er her. Det betyder så meget, at have jer alle sammen med mig. I har, hver og en, haft stor betydning for mit liv i Gentofte. Venner, veninder og familie. Jeg elsker jer alle så utrolig højt" siger du, men begynder at græde. Anthon kommer hen, og giver dig et kram. "Tak" siger du. "Jeg kunne ikke forestille mig et liv uden jer. Jeg elsker jer" for du til sidst sagt gennem tårerne. "(Dit navn), inden festen er ovre, håber vi, at du vil synge en sang for os" siger Anthon. "Nu?" spørger du. "Så snart du er klar" siger Anthon. "Så lad mig gøre det nu" siger du. Anthon og Thor går. "Vent! Vil i ikke være her sammen med mig?" spørger du. Drengene kigger på hinanden. Så smiler og nikker de. Musikken begynder at spille, og du synger broken. Anthon og Thor danser sammen med dig, og du har aldrig oplevet noget lignende. At stå og synge på en scene foran andre mennesker, sammen med to drenge, som bor dybt i dit hjerte. Det er ubeskriveligt. En følelse, som aldrig har været så fortryllende. Og da indser du, at du elsker Thor. Ikke som ven, men som du gjorde dengang. Som da han kyssede dig i Eiffeltårnet, som da i dansede til juleballet, og som da han gav dig ringen. Tankerne flyver mens du synger. Og lige da sangen er slut, græder du. Du græder af glæde. Over at have alle de dejlige mennesker hos dig. Anthon og Thor krammer dig. "Jeg elsker jer, drenge" siger du til dem. "Vi elsker også dig" siger Thor. Han hiver noget op af sin lomme. Ringen! Han sætter den på din finger. "Lad den minde dig om, at vi er med dig" siger han. Du kigger et øjeblik på den. "Hvor fandt du den?" spørger du. "Krista gav mig den. Hun sagde, at du er den eneste, som skal have den ring" siger Thor. Du kigger på ham, og smiler så. Du krammer ham rigtig hårdt ind til dig. Smilende og grædende trækker i jer fra hinanden. Han græder også. Situationen er fuldstændig overvældende. Så går i ned fra scenen.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now