Asta

842 35 2
                                    

Du vågner op mellem de to bedste drenge. Thor ligger stadig og sover, men Anthon er vågen. Han tjekker de sociale medier. Du ligger dig med hovedet mod ham. Han opdager, at du er vågen. "Godmorgen søde" siger han, og ligger telefonen væk. I ligger nu ansigt mod ansigt. "Sovet godt?" spørger han. "Jeg har sovet fint" siger du og smiler. "Er Thor ikke vågnet?" spørger Anthon. Du ryster på hovedet. "Det plejer ellers, at være ham, som er mest frisk om morgnen" siger Anthon. "Han var jo også ret træt igår" siger du. Thor rykker på sig. "I snakker sindssygt højt" siger Thor, med den der hæse stemme, som du slet ikke kan stå for. "Hva så Leif! Du ser en smule smadret ud" siger Anthon. "Jeg er squ da bare sygt træt" siger Thor. Du vender dig om mod ham. "Er du for træt til, at give mig et morgenkys?" spørger du, og laver hundeøjne. "Aldrig. Du er jo min lille skat" siger han, og kysser dig. Ikke et snav, men alligevel i lang tid. Ret så romantisk, da i begge to har det sygeste morgenhår. Så rømmer Anthon sig. "Vi skal altså også nå nogle andre ting idag" siger han. Du ligger dig på ryggen, og begynder at grine. Drengene kigger mærkeligt på dig. Så griner de med. "Vi må nok hellere stå op" siger du, og rejser dig. Drengen følger dit eksempel, og tager tøj på. Dit tøj er meget afslappet idag. Adidas bukser og en løs t-shirt. Dit hår sætter du i en høj hestehale. Så går i alle ned i køkkenet. Anthons forældre er ikke hjemme, så i laver noget morgenmad. Så kommer Anthons lillesøster ud i køkkenet. "Hey Asta!" siger Anthon. "Godmorgen" siger hun træt, "hvem er du?". Hun kigger på dig. "Jeg hedder (dit navn). Jeg er Thors kæreste" siger du, og rækker en hånd frem. "Jeg hedder Asta" siger Asta, og i giver hånd. "Så Thor har fået en kæreste, men du er stadig single" siger Asta, med en smule latter i stemmen. "Du er da også single" siger Anthon. "Men jeg er så heller ikke med i citybois" siger hun, "men fans'ne ville nok blive en smule vrede, hvis i nu begge har en kæreste" siger Asta. Du griner lidt. "Jeg kan godt lide hende der" siger Asta, og hentyder til dig. "Jeg kan også godt lide dig" siger du og smiler.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now