Hvem er han

2.8K 61 1
                                    

Et øjeblik stirrede vi bare på hinanden. Så siger han: Hvem er du, og hvad laver du på mit værelse?" " Hvad mener du med dit værelse?". " Øh jeg mener at jeg bor her" svare han. " Jamen Ulla sagde at jeg skulle sove her" siger du. Det her er nok den mest akavede situation, du nogensinde har oplevet. " Nårh, nu er jeg med. Du er hende der, der skal bo her" siger han. " Ja, og hvem er du?". Men inden han når at svare, dukker Ulla op i døren. " Fik jeg ikke fortalt dig det. Det her er min søn Thor. Thor det er (dit navn). Hun skal bo her" siger Ulla. " Men mor, hun siger hun skal sove her" siger ham der må være Thor. " Det skal hun også. Altså ikke i din seng, jeg finder selvfølgelig en madras. " siger Ulla. " Ja men hvorfor på mit værelse?" spørger ham Thor igen. " Fordi det nok ikke ville være så fedt for hende, at sove alene nede i stuen. Og i skal alligevel gå i klasse sammen" siger Ulla. " Skal vi gå i klasse sammen?" spørger du. " Ja da. Fik jeg heller ikke sagt det. Nårh, men der er mad om ti minutter" siger hun. Ulla går. En akavet stilhed spredes i rummet. Thor har fodboldtøj på. Han må have trænet tænker du. " Nårh men jeg hedder (dit navn)" siger du, og bryder stilheden. " Jeg hedder Thor" siger han. " Jeg syntes vi har fået en lidt dårlig start, så skal vi starte forfra?" spørger du. Thor nikket. Du går hen mod ham, og rækker din hånd frem. Han tager imod den. I hilser på hinanden igen. " spiller du fodbold?" spørger du. " Ja. Jeg kommer lige fra træning" siger han. " Jeg spiller også fodbold" siger du og smiler. " Går du?" spørger han. " Hvorfor er alle så overraskede over det. Er der ingen piger her det spiller fodbold?" spørger du. " Jo, bare ikke så mange. Og ikke så mange smukke piger, som dig" siger han. Du smiler.

Når kærligheden banker påWhere stories live. Discover now