Første skoledag

2.1K 50 2
                                    

Du vågner tideligt næste dag. Første skoledag. 10.klasse. Du kigger rundt. Dig og Thor ligger lænet op af hinanden. Han faldt vist også i søvn til filmen. Du tjekker klokken. Der er god tid. Du finder din mobil. Der er 3 beskeder fra (din bedste venindes navn). Du svarer hende. Hun spurgte bare om du havde det godt. Og det har du. Du kigger på Thor. Du ligger lidt og tjekker Instagram og Facebook. Så mærker du små pust i nakken. Du vender dig forskrækket om. Og kigger ind i de smukkeste øjne. Thors øjne. "Ej Thor. Du forskrækkede mig" siger du og gisper. "Slap nu af (dit navn). Jeg er da slet ikke skræmmende" siger han forsvarende. Du kigger videre i din telefon. "Hvad laver du?" spørger Thor. "Det kunne du lide at vide" siger du. Thor ser opgivede på dig. "Jeg tjekkede bare de sociale medie, din klovn" siger du og i griner.
I står begge to op, og gør jer klar til dagen. "Ej, jeg glæder mig faktisk rigtig meget. Det bliver godt at få nogle nye venner" siger du. "Er jeg da ikke din ven?" spørger Thor fornærmet. "Jo. Du er den bedste ven i hele verden" siger du og krammer ham. "Hvorfor så kærlig?" spørger Thor. "Jeg er bare rigtig glad idag, og jeg vil ikke have noget negativt til at ske". Du smiler til ham. Han smiler tilbage. Ulla kører jer ned til skolen. "Kan i nu have det rigtig godt" siger hun og vinker. "Ja mor. Det kan vi godt" siger Thor. I går sammen ind i den nye klasse. I sætter jer ved et bord, ved siden af hinanden. "Er du ikke Thor Farlov?" spørger en pige. Hun ser rigtig sød ud. "Jo. Går du i den her klasse?" spørger han. "Ja. OMG gør du også det?" spørger hun. "Ja. Vi skal gå i samme klasse" siger han. "Hvad hedder du?" spørger pigen dig. "Mit navn er (dit navn)" siger du og smiler. "Jeg hedder Anna Benedicte" siger hun, "men kald mig bare Anna".
Dig og Anna svinger rigtig godt sammen. I er allerede blevet rigtig gode venner. I finder ud af at lave lektier sammen idag. I går hjem til Thor. "Seriøst, bor du hjemme hos Thor Farlov?" spørger Anna. "Ja, jeg skal bo hos ham hele året" fortæller du. "Men hvor sover du?" spørger Anna. "Ulla ville have at jeg skulle sove på en madras, på Thors værelse. Men jeg har slet ikke sovet på madrassen" siger du og griner. "Har du sovet i samme seng som Thor Farlov?" spørger Anna. Du nikker, og bliver rød i hovedet. I griner. Thor skulle være sammen med nogle venner, så dig og Anna kunne være alene.
"Hold op, hvor har vi mange lektier for" siger Anna. "Det er bare med at komme igang" siger du optimistisk. I går igang. Det er mega hyggeligt med Anna. Hun er rigtig sjov, og lektierne er hurtigt klaret. I fjoller lidt rundt på Thors værelse. "Seriøst, er jeg lige nu på Thor Farlovs værelse?" spørger Anna. "Ja, mig og Thors værelse" siger du. Anna går rund og gennemroder Thors ting. Så skal Anna hjem, i siger farvel og krammer. Så går hun.

Når kærligheden banker påDonde viven las historias. Descúbrelo ahora